ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

αθλητικοί τραυματισμοί

Τραυματισμοί και απώλεια αισθήσεων σε αθλητικούς χώρους

Το πρώτο πράμα που πρέπει να κάνετε άμα νιώσετε κάποια ενόχληση ή πως έχετε τραυματιστεί είναι να σταματήσετε όσο πιο σύντομα γίνεται την άσκηση ή αθλητική δραστηριότητα που κάνετε για να αποτρέψετε την περαιτέρω ζημιά που μπορεί να έχει ήδη γίνει. Το πρώτο συνηθισμένο βήμα για τους περισσότερους μυϊκούς τραυματισμούς όπως μελανιές, τραβήγματα ή κάποια πιο σοβαρή θλάση είναι η μείωση του οιδήματος (πρήξιμο) και του πόνου με κάποιο ψυχρό επίθεμα.

Πρώτα βήματα
  • Ξεκούραση – Πλήρης ξεκούραση της τραυματισμένης περιοχής το λιγότερο 24 ώρες (ανάλογα με την σοβαρότητα του τραυματισμού)
  • Ψυχρά επιθέματα – Τοποθέτησή τους ανά συχνά διαστήματα (δύο ώρες περίπου). Προσοχή: Αν χρησιμοποιείτε πάγο (όπως σε κάποια λεπτή σακούλα) δεν θα πρέπει να έρχεται σε άμεση επαφή με το δέρμα. Βάλτε κάποιο πανί/πετσέτα πάνω την τραυματισμένη περιοχή και επίσης μην αφήνετε για πολύ ώρα το επίθεμα πάνω στην τραυματισμένη περιοχή καθώς μπορεί να προκληθεί κρυοπάγημα. Όταν περάσουν οι πρώτες δύο ημέρες, ανάλογα με το βαθμό της κάκωσης, μπορεί να ξεκινήσει η φυσιοθεραπευτική αντιμετώπιση όπως θεραπεία με υπέρηχους κτλ.
  • Ανύψωση της τραυματισμένης περιοχής για μείωση του πρηξίματος.

Γενικά πρώτες βοήθειες στην αντιμετώπιση τραυματισμών μαλακών μορίων συνήθως συνιστούν τα ψυχρά επιθέματα και το τύλιγμα του συγκεκριμένου σημείου με έναν ελαστικό επίδεσμο. Το σημαντικότερο είναι να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό για να αξιολογήσει το βαθμό της κάκωσης.

Απώλεια αισθήσεων

Κάτι που πρέπει να έχει κάποιος υπόψη του σε τέτοιες περιπτώσεις και ειδικά ένας γυμναστής είναι πώς 3 πιθανά σενάρια συνήθως μπορούν να απειλήσουν άμεσα την ζωή ενός αθλούμενου:

  • Αναπνευστικό πρόβλημα
  • Τραυματισμός σπονδυλικής στήλης
  • Καρδιακή ανακοπή

Πλησιάστε τον τραυματία και εφόσον έχει ανακτήσει τις αισθήσεις του και κάντε του μερικές απλές ερωτήσεις για το πώς νιώθει, αν απαντήσει με φυσιολογικό τόνο φωνής και οι απαντήσεις του είναι λογικές το πιθανότερο είναι πως δεν έχει κάποιο άμεσο αναπνευστικό πρόβλημα που να απειλεί την ζωή του και πως ο εγκέφαλός του αιματώνεται επαρκώς. Ρωτήστε τον τραυματία τι συμπτώματα νιώθει και πόσο σοβαρός νομίζει ότι είναι ο ενδεχόμενος τραυματισμός του αν όντως επαληθεύσετε πως έχει κάποιο σοβαρό τραύμα καλέστε αμέσως ιατρική βοήθεια και προσπαθήστε να τον καθησυχάζεται όσο η βοήθεια θα είναι στον δρόμο.

Αν ο τραυματίας δεν μπορεί να μιλήσει ή έχει απώλεια αισθήσεων ρωτήστε τους γύρω να σας πουν τι έγινε. Ειδικά σε περίπτωση που υπέστη ισχυρή και απότομη πτώση κατά την λιποθυμία καλό είναι να υποθέσετε πως μπορεί να έχει υποστεί κάποιο τραυματισμό στην αυχενική μοίρα ή γενικά στην σπονδυλική στήλη και προσπαθήστε να μην τον μετακινήσετε έως ότου έρθει επαγγελματική βοήθεια .

Συμβουλές προς γυμναστές και γνώστες πρώτων βοηθειών σε περίπτωση καρδιακής ανακοπής (ΚΑ)

Αν ο τραυματίας δεν έχει σφυγμό τότε πιθανότατα έχει υποστεί ΚΑ. Η ΚΑ είναι μία κατάσταση στην οποία το άτομο χάνει τις αισθήσεις του, διότι διακόπτεται ξαφνικά η αναπνοή και η λειτουργία της καρδιάς και εφόσον είστε εκπαιδευμένος σε τέτοιες καταστάσεις και δεν υπάρχει άλλη επαγγελματική βοήθεια γύρω δεν πρέπει να χάσετε χρόνο και να αρχίσετε τις πρώτες βοήθειες.
Είναι πολύ σημαντικό στην καρδιοαναπνευστική ανακοπή, να μεριμνήσετε για την ταχύτατη μεταφορά του πάσχοντος στο νοσοκομείο. Η μεταφορά πρέπει να είναι γρήγορη, διότι ο πάσχων πρέπει να διασωληνωθεί για να μην πεθάνει.

Προσοχή! Όλες οι παραπάνω συμβουλές είναι συμπληρωματικές για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και πάντα θα πρέπει πρώτα να επιζητάτε επαγγελματική βοήθεια.


Πηγές
Orthopedic physical assessment από τον David J. Magee
http://www.anew.gr/dreams/article.php?aid=47, Δρ. Αναστασία Μοσχοβάκη, Ιατρος ειδικη παθολογος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Άσκηση και σεξουαλικότητα! Βοηθάει; Και τι είναι η άσκηση Kegel

Άσκηση και σεξουαλικότητα! Βοηθάει; Και τι είναι η άσκηση Kegel

Γιατί το στροφικό πέταλο αξίζει όλη σας… την αγάπη

Γιατί το στροφικό πέταλο αξίζει όλη σας… την αγάπη

Καταπολεμήστε το άγχος για να αποδίδετε καλύτερα στο γυμναστήριο

Καταπολεμήστε το άγχος για να αποδίδετε καλύτερα στο γυμναστήριο


 

Tags:

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο μηνιαίο newsletter του ensomati και λάβε προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά
για τους στόχους σου δωρεάν.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα