ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συμβουλές και άρθρα διατροφικής γνώσης, αθλητικής διατροφής, συνταγών και συμπληρωμάτων

αυγά

Πώς να ετοιμάσετε τα ιδανικά μετα-προπονητικά αυγά

Ο καλύτερος τρόπος να εξασφαλίσετε όλη την θρεπτικότητα ενός αυγού είναι να το καταναλώσετε ώμο ή τέλος πάντως σχεδόν ωμό.

Όμως δεν ζούμε σε μια εποχή όπως 100 χρόνια νωρίτερα όπου ο καθένας είχε από μια αυλή όπου μπορούσε πολύ εύκολα να έχει καθημερινά ολόφρεσκα αυγά από κότες που τρεφόταν με αυτά που πρέπει να τρέφονται και που ζούσαν σε φυσικό περιβάλλον. Οι καιροί μας είναι περίεργοι και μια θερμική επεξεργασία των αυγών καλό είναι να γίνεται. Τα αυγά μπορούν να θεωρηθούν και ως υπερτροφή γιατί αναλογικά με το μέγεθός τους είναι μια συμπυκνωμένη πηγή πρωτεΐνης υψηλής αξίας (αντίστοιχης με το κρέας καθώς περιέχει τα 9 ουσιώδη αμινοξέα) βιταμίνες (Β12,Β2,D,A,B5,B9) και σίδηρο!

Τα παρεξηγημένα μας αυγά!

Ξέρουμε ότι οι καιροί είναι δύσκολοι όμως κάντε μια επένδυση στην υγεία σας και επιλέξτε βιολογικά αυγά τα οποία μπορεί να είναι λίγο πιο ακριβά. Είναι όμως πιο υγιεινά, πιο θρεπτικά και επίσης πιο ασφαλή από άποψη μικροβίων όπως η σαλμονέλα.

Εφόσον τα αυγά σας είναι βιολογικά
  • Mην τα παρα-μαγειρεύετε γιατί έτσι καταστρέφεται μεγάλο ποσοστό της πρωτεΐνης από το ασπράδι και θρεπτικών συστατικών από τον κρόκο.
  • Μην αφαιρείτε και μην σπάτε τους κρόκους μέσα στο τηγάνι (για τον παραπάνω λόγο πάλι).Καμιά σοβαρή έρευνα δεν έχει αποδείξει οι κρόκοι των αυγών ανεβάζουν την κακή (LDL) χοληστερίνη, επίσης ο κρόκος των αυγών είναι το μέρος που βρίσκονται όλες σχεδόν οι βιταμίνες του. Άμα γυμνάζεστε και δεν έχετε προβλήματα υγείας φάτε άφοβα και 4 και 5 κρόκους!
Προετοιμασία
  • Βγάζουμε τα αυγά 10-20 λεπτά νωρίτερα από το ψυγείο (ανάλογα με τη ζέστη) και τα αφήνουμε να πάρουν μια φυσιολογική θερμοκρασία δωματίου.
  • Ρίχνουμε λίγο ελαιόλαδο θέλετε σε ένα τηγάνι και αφήνουμε να ζεσταθεί σταδιακά σε χαμηλή φωτιά. Η απότομη υψηλή αύξηση της θερμοκρασίας και το κάψιμο του λαδιού καταστρέφει ένα μέρος της θρεπτικής του αξίας (όπως και στα περισσότερα τρόφιμα). Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και λίγο φρέσκο αγελαδινό βούτυρο το οποίο θα αφήσετε να λιώσει πάλι σε πολύ χαμηλή φωτιά χωρίς να αφρίσει.
  • Πριν αρχίσει να καπνίζει το λάδι ρίξτε μέσα 4-5 αυγά και αφήστε τα σε χαμηλή θερμοκρασία με ένα καπάκι από πάνω για 4-6 λεπτά το πολύ.
  • Καλή όρεξη!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Harley Pasternak και η δίαιτα των αστέρων

Harley Pasternak και η δίαιτα των αστέρων

Εξαντλητικές δίαιτες. Ποιες είναι οι επιπτώσεις τους

Εξαντλητικές δίαιτες. Ποιες είναι οι επιπτώσεις τους

Warrior diet – Η δίαιτα του πολεμιστή

Warrior diet – Η δίαιτα του πολεμιστή


 

Θέλουμε να σε γνωρίσουμε καλύτερα

Απάντησε σε 7 σύντομες ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν
να σε γνωρίσουμε καλύτερα και να δημιουργήσουμε ένα
ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο για σένα.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα