H θερμογεννητική δράση της τροφής

Αν και η θερμογεννητική δράση της τροφής είναι πολύ μικρή και δύσκολα μετρήσιμη, ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει κατά ένα ποσοστό το μεταβολισμό μας
θερμογεννητική δράση

Πολλοί μπορεί να είπατε μόλις είδατε τον τίτλο: Tι λέει μωρέ, πoια θερμογενετική δράση έχει η τροφή; Και όμως η τροφή αυξάνει τον μεταβολισμό (άλλος ένας λόγος που πρέπει να τρώμε πολλές φορές μέσα στην μέρα).

Ένα γεύμα που αποδίδει 1000kcal, ανεβάζει τον μεταβολισμό μας κατά 10%. πάνω από τον βασικό μεταβολισμό μέχρι και 6 ώρες. Από παλιά οι πρωτεΐνες σε σχέση με τα λιπαρά και τους υδατάνθρακες έχουν μια ιδιαίτερη επίδραση, η οποία πολλοί την αποδίδουν στην απώλεια ενέργειας που υπάρχει κατά την σύνθεση της ουρίας.

Γενικότερα, η θερμογενετική δράση της τροφής είναι πολύ μικρή και τα αίτια της είναι άγνωστα και αυτό την καθιστά δύσκολα μετρήσιμη και η σημασία της στην παχυσαρκία είναι σχεδόν ασήμαντη. Γεγονός είναι ότι αρχίζει 10 λεπτά μετά από το γεύμα (πιθανολογείται ότι υπάρχει κάποια σχέση με την έκκριση των γαστρικών υγρών και γενικά με την λειτουργία του γαστρεντερικού σωλήνα την πέψη και την απορρόφηση των θρεπτικών στοιχείων).

Διάβασε επίσης: Είναι το πρωινό όντως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας;

Σήμερα, υποστηρίζεται από πολλούς ότι η θερμογενετική δράση της τροφής δεν έχει καμία σχέση με την πρόσληψη πρωτεΐνης, αλλά με το γεύμα γιατί έχουν βρεθεί αυξήσεις του μεταβολισμού και μετά από την πρόσληψη από άλλα είδη τροφής (ζελατίνη, γάλα , ζάχαρη). Κάποιες έρευνες έχουν δείξει ότι η σωματική άσκηση αυξάνει και την θερμογενετική δράση της τροφής, εκτός των άλλων, ιδίως ενός πλούσιου γεύματος 1000kcal και άνω, σε αντίθεση με ένα ελαφρύ γεύμα που δεν θα επηρεαστεί τόσο πολύ.

Επίσης σε έρευνες έχει βρεθεί πως ο καφές που καταναλώνεται μετά από γεύμα αυξάνει την θερμογενετική δράση της τροφής ιδίως σε σχέση με γεύμα που δεν συνοδεύεται από καφέ ή από καφέ χωρίς καφεΐνη. Βέβαια, ο καφές προκαλεί αύξηση του βασικού μεταβολισμού σε φυσιολογικά και παχύσαρκα άτομα κατά την διάρκεια 3 ωρών μετά το γεύμα. Η αύξηση αυτή του βασικού μεταβολισμού στα φυσιολογικά άτομα εμφάνιζε αυξημένη οξείδωση τω λιπαρών κυττάρων σε αντίθεση με τα παχύσαρκα.

Βέβαια, μιλώντας για τον καφέ και έχοντας αναφέρει πόσο σημαντική είναι η δράση του στην απώλεια βάρους να ξέρετε ότι το καλύτερο λιποδιαλυτικό του πλανήτη να πάρετε δεν θα κάνει και πολλά άμα το συνδυάσετε με 5 κουταλιές ζάχαρης.

Όπως φαίνεται τελικά, η τροφή έχει μια μικρή θερμογενετική δράση που μπορεί να σας φαίνεται ασήμαντη και να επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες που περιπλέκουν λίγο τα πράγματα αλλά μετά από ένα σωματικό επίπεδο όταν θέλουμε να πάμε ένα βήμα παραπάνω όλα κρίνονται στις λεπτομέρειες!


ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ

EnSomati Fitpro

Η προπόνησή σου στο επόμενο επίπεδο

Κατέβασε προγράμματα γυμναστικής σχεδιασμένα για τους δικούς σου στόχους. Γυμνάσου με πρόγραμμα. Γυμνάσου σωστά.


μάθε πως να χάσεις βάρος

Μάθε πως να χάσεις βάρος

Σωστά και εύκολα

μάθε πως να χάσεις βάρος

Μάθε πως να χάσεις βάρος

Σωστά και εύκολα


ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ


EnSomati Mealpro
EnSomati Mealpro

Προγράμματα διατροφής για απώλεια βάρους ή χτίσιμο μυικής μάζας, ειδικά σχεδιασμένα για αθλητική απόδοση, υγεία και ευεξία.

Κάνε το επόμενο βήμα στη γυμναστική σου

Ξεκίνα να γυμνάζεσαι σωστά με ένα πρόγραμμα ειδικά για σένα

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο εβδομαδιαίο newsletter του EnSomati και λάβε δωρεάν προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά για τους στόχους σου.



Copyright © 2012-2020 EnSomati - Όλα τα νομικά δικαιώματα κατοχυρωμένα. Οι εικονογραφήσεις σε αυτό το site αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της EnSomati. Συμβουλευτείτε πάντα τον προσωπικό σας ιατρό πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής ή διατροφής. Το περιεχόμενο σε αυτόν τον ιστότοπο προορίζεται αποκλειστικά για ενημερωτικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως ιατρική συμβουλή ή ως αντικατάσταση ενός εξειδικευμένου επαγγελματία υγείας.