ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συμβουλές και άρθρα διατροφικής γνώσης, αθλητικής διατροφής, συνταγών και συμπληρωμάτων

ορού γάλακτος

Πώς να επιλέξετε την ιδανική πρωτεΐνη ορού γάλακτος

Ίσως το πιο δημοφιλές συμπλήρωμα προπόνησης στον κόσμο είναι η πρωτεΐνη. Πρόκειται για την ιδανικότερη πηγή πρωτεϊνών για πριν και μετά την προπόνηση λόγω του ότι αφομοιώνεται γρήγορα στο σώμα και επιτρέπει στα αμινοξέα να φτάσουν γρήγορα στους ιστούς των μυών.

Πρόκειται επίσης, για μια πολύ εύκολη πηγή πρωτεΐνης σε περιόδους ανάγκης, καθ’ ότι το μόνο που χρειάζεται για να παρασκευαστεί είναι λίγο νερό και ένα σέικερ. Έχοντας μια καλή και ποιοτική πηγή πρωτεΐνης, ανά πάσα στιγμή, είναι μια έξυπνη κίνηση, εάν θέλετε να αρχίσετε να κάνετε θετικές αλλαγές στο σώμα σας και στο επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης.

Είναι επίσης σημαντικό να έχουμε κατά νου, ωστόσο, ότι δεν είναι όλες οι πηγές πρωτεΐνης ίδιες. Οι πρωτεΐνες ορού γάλακτος θα διαφέρουν ως προς τη σύνθεσή τους και τα βασικά οφέλη που έχουν να προσφέρουν, οπότε καλό θα ήταν να γνωρίζατε τις διαφορές ώστε να επιλέξετε το καλύτερο προϊόν για την περίπτωσή σας.

Ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνετε

Ποια ώρα της ημέρας σκοπεύετε να καταναλώστε την πρωτεΐνη;

Ψάχνετε μια σκόνη πρωτεΐνης για αμέσως μετά την προπόνηση; Ή μήπως ψάχνετε μια που θα τη χρησιμοποιήσετε στα μέσα της ημέρας όταν θα είστε πιεσμένοι από χρόνο και δεν έχετε το χρόνο για ένα θρεπτικό σνακ; Κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις θα διαφέρουν δραματικά ως προς ό,τι χρειάζεστε. Αν ψάχνετε μια πρωτεΐνη για αμέσως μετά την προπόνηση, θέλετε κάτι που είναι όσο το δυνατόν πιο εύπεπτη και αφομοιώσιμη από το σώμα.

Μια πρωτεΐνη ορού γάλακτος (whey) είναι μια καλή επιλογή για αυτό και συνήθως αναμειγνύεται με κάποια μορφή υδατανθράκων (δεξτρόζη ή μαλτοδεξτρίνη) που παρέχει την απαραίτητη γλυκόζη που χρειάζονται οι μύες ώστε να αναπληρώσουν τα επίπεδα γλυκογόνου μετά από μια προπόνηση.

Εάν σχεδιάζετε να χρησιμοποιήσετε την πρωτεΐνη ως ένα υποκατάστατο γεύματος, τότε θα χρειαστείτε με μια πρωτεΐνη καζεΐνης (casein), δεδομένου ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να αφομοιωθεί και να παρέχει στο σώμα μια αργή απελευθέρωση των αμινοξέων. Αυτού του τύπου οι πρωτεΐνες θα βοηθήσουν επίσης στο να κρατηθεί η πείνα σας υπό έλεγχο.

Σκοπεύετε να αναμίξετε την πρωτεΐνη με κάτι άλλο εκτός από νερό;

Σκοπεύετε να πάρετε την πρωτεΐνη σας με χυμό, νερό, γάλα, ή σκοπεύετε να τη χρησιμοποιήσετε σε συνταγές για να παρασκευάσετε διάφορα πρωτεϊνικά φαγητά; Υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές γεύσεις πρωτεϊνών στην αγορά που θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει μια γεύση που θα δώσει ακριβώς αυτό που θέλετε στο μίξερ. Μερικές σκόνες πρωτεΐνης τείνουν επίσης να αναμιγνύονται πολύ καλύτερα με νερό σε σχέση με το γάλα, οπότε καλό θα ήταν διαβάσετε μερικά σχόλια από ανθρώπους που τις έχουν χρησιμοποιήσει πριν την αγορά σας για να δείτε τι έχουν να πουν.

Η γεύση, αν και δεν είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που καθορίζει πόσο ποιοτική είναι μια πρωτεΐνη, ωστόσο είναι κάτι που θα επηρεάσει το πόσο τακτικά θα την καταναλώνετε. Αν θα πρέπει κάθε φορά που πίνετε μια πρωτεΐνη να κλείνετε την μύτη σας, θα βρεθείτε σε μια στιγμή στη θέση που δεν θα θέλετε άλλο. Με τόσες πολλές εύγευστες πρωτεϊνικές σκόνες στο εμπόριο, δεν υπάρχει λόγος να υποβάλετε ποτέ τον εαυτό σας σε αυτό το βασανιστήριο!

Πόσα χρήματα διαθέτετε για μια πρωτεΐνη;

Σκεφτείτε τον προϋπολογισμό σας. Όλοι θα ευχόμασταν να διαθέταμε έναν απεριόριστο προϋπολογισμό για τα συμπληρώματά μας, για πολλούς ανθρώπους όμως – και στο οικονομική κατάσταση του σήμερα – το κόστος παίζει μεγάλο ρόλο.

Υπάρχουν πολλές καλής ποιότητας πρωτεΐνες διαθέσιμες σε μεγάλο εύρος τιμών. Συνήθως θα βρείτε τις καλύτερες ευκαιρίες όταν αγοράζετε σε μεγάλες συσκευασίες (2,5 ή 5 κιλών αντί για 1 κιλού), οπότε ακόμα κι αν σας φαίνονται πολλά λεφτά εξ αρχής, σκεφτείτε πως μακροπρόθεσμα θα έχετε εξοικονομίσει ένα σεβαστό ποσό χρημάτων.
Σε πολλές περιπτώσεις, μια απλή πρωτεΐνη ορού γάλακτος (whey) θα είναι ελαφρώς φθηνότερη από μια απομόνωσης (whey isolate) ή μια καζεΐνη (casein), οπότε λάβετέ το υπόψιν σας σοβαρά αν η χρονική στιγμή κατανάλωσης δεν παίζει μεγάλο ρόλο.

Επίσης, σε ορισμένες περιπτώσεις μια συγκεκριμένη μάρκα πρωτεΐνης μπορεί να έχει πρόσθετα συστατικά (κρεατίνη, συμπλέγματα βιταμινών, γλουταμίνη, κλπ), τα οποία αυξάνουν την τιμή. Αν ψάχνετε να εξοικονομήσετε χρήματα, επιλέξτε μια πρωτεϊνική σκόνη που δεν περιέχει αυτές τις προσθήκες.

Χάσιμο λίπους ή μυϊκή ανάπτυξη;

Είναι επίσης σημαντικό η πρωτεΐνη που θα επιλέξετε να ταιριάζει στο στόχο σας. Αν στοχεύετε σε απώλεια λίπους με την προπόνηση που κάνετε, τότε θα πάτε σε ένα προϊόν χαμηλό σε θερμίδες και 100% καθαρή πρωτεΐνη. Οι ποικιλίες αυτές περιέχουν συνήθως 90 με 110 θερμίδες και να παρέχουν κάπου μεταξύ 22 και 26 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά μερίδα. Αυτό σας επιτρέπει να πάρετε την πρωτεΐνη που χρειάζεστε για την απώλεια λίπους χωρίς να προσθέσετε επιπλέον θερμίδες από υδατάνθρακες ή λίπος στην καθημερινή σας διατροφή. Όταν προσπαθείτε πραγματικά να χάσετε κάθε χιλιοστό λίπους από το σώμα σας, η κάθε θερμίδα που λαμβάνετε κάνει τη διαφορά.

Εάν, από την άλλη πλευρά, δίνετε όλη σας τη δύναμη στο γυμναστήριο για να βάλετε μύες, μπορεί να θέλετε να εξετάσετε μια πρωτεϊνική σκόνη που έχει λίγες περισσότερες θερμίδες. Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από πρωτεΐνες αύξησης βάρους για το σκοπό αυτό.

Έχετε ορισμένες διατροφικές ιδιαιτερότητες;

Τέλος, θα πρέπει να εξετάσετε εάν έχετε οποιεσδήποτε ειδικές ανάγκες στη διατροφή σας. Για παράδειγμα, αν είστε vegan, μια πρωτεΐνη ορού γάλακτος σε σκόνη μπορεί να μην είναι καλή επιλογή για εσάς, δεδομένου ότι πρόκειται για μια μορφή γαλακτοκομικού προϊόντος. Ομοίως, εάν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, μπορείτε να μην είστε σε θέση να καταναλώστε ούτε πρωτεΐνη ορού γάλακτος. Ευτυχώς, υπάρχουν εξίσου πολύ καλές πρωτεΐνες στην αγορά από φυτικές πηγές.

Οι άνδρες επίσης θα πρέπει να αποφεύγουν πρωτεΐνικά προϊόντα από σόγια σε τακτική βάση (όχι περισσότερο από μια δόση την ημέρα), καθώς εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη διαμάχη σχετικά με τις επιπτώσεις της σόγιας στο σύστημα του οργανισμού των ανδρών. Για τις γυναίκες δεν υφίσταται αυτό το πρόβλημα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Τα 5 πιο βασικά συμπληρώματα διατροφής για κάθε στόχο

Τα 5 πιο βασικά συμπληρώματα διατροφής για κάθε στόχο

10 αβάσιμοι μύθοι για τα συμπληρώματα διατροφής

10 αβάσιμοι μύθοι για τα συμπληρώματα διατροφής

3 κορυφαία αντιοξειδωτικά για ταχύτερη μυική ανάρρωση

3 κορυφαία αντιοξειδωτικά για ταχύτερη μυική ανάρρωση


 

Θέλουμε να σε γνωρίσουμε καλύτερα

Απάντησε σε 7 σύντομες ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν
να σε γνωρίσουμε καλύτερα και να δημιουργήσουμε ένα
ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο για σένα.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα