Άσκηση και σκλήρυνση κατά πλάκας

10 σημαντικά tips για την άσκηση και την Σκλήρυνση κατά Πλάκας (ΣΚΠ) κατά τη νευρολόγο και ερευνήτρια επί του θέματος Dr. Monica Marta.
σκλήρυνση κατά πλάκας

Όπως όλοι ξέρουμε η συστηματική άσκηση κάνει πάρα πολύ καλό στην υγεία μας. Η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι μια αυτοάνοση πάθηση νευρολογικού χαρακτήρα με διάφορες μορφές, από πολύ επικίνδυνες μέχρι και σχετικά ελαφριές. Με λίγα λόγια, το ανοσοποιητικό μας σύστημα επιτίθεται στο κεντρικό νευρικό σύστημα μας χωρίς μέχρι σήμερα να ξέρουμε γιατί, παρά μόνο ότι παίζει ρόλο το άγχος και η ζέστη.

Σήμερα θα μιλήσουμε για 10 σημαντικά tips για την άσκηση και την Πολλαπλή Σκλήρυνση κατά Πλάκας (ΣΚΠ.) ή αλλιώς MS (Multiple Sclerosis) κατά την νευρολόγο και ερευνήτρια επί του θέματος Dr. Monica Marta.

1. Εν κινήσει: Να είστε ενεργοί ότι και να κάνετε μην είστε νωθροί

2. Κολύμπι: Κατά κύριο λόγο προτείνετε το κολύμπι γιατί κρατάει την θερμοκρασία μας χαμηλά και έχει μικρή πιθανότητα τραυματισμού

3. Πάρτε το αργά: Ξεκινήστε σιγά όχι με πολύ και επίπονη προπόνηση αυξήστε την προπόνηση σιγά σιγά και κάντε γυμναστική τακτικά αν μπορείτε κ 4-5 φορές την εβδομάδα

4. Μην διακόπτετε Μην σταματάτε την γυμναστική κατά την διάρκεια της υποτροπής απλά μην πιέζεστε τόσο

5. Μην το παρακάνετε: Αν κατά την διάρκεια της γυμναστικής οξυνθούν κάποια νευρολογικά συμπτώματα πάει να πει ότι πιέζεστε παραπάνω από όσο πρέπει και η θερμοκρασία του σώματος από την γυμναστική ζεσταίνει το συγκεκριμένο νεύρο ή τα νεύρα του σημείου που χειροτερεύει προσπαθούν αλλά δεν καταφέρνουν την πίεση λόγο αυξημένης έντασης στην προσπάθεια

Διαβάστε επίσης: Καταπολεμήστε το άγχος για να αποδίδετε καλύτερα στο γυμναστήριο

6. Διατήρηση ενέργειας: Προτιμότερη η προπόνηση αντοχής ώστε να μπορείτε να έχετε αποθέματα ενέργειας, ώστε αν π.χ. τρέξετε 400μ μην κάνετε προπόνηση για να είστε ο πιο αλλά ώστε όταν τελειώσει το 400άρι να σας έχει μείνει ενέργεια

7. Διατάσεις: Μην αμελείτε ποτέ το ζέσταμα τις διατάσεις και μετά το πέρας της προπόνησης το χαλάρωμα. Επίσης να έχετε κατάλληλα παπούτσια για τρέξιμο ώστε να αποφύγετε τραυματισμούς και αν έχετε θέματα ισορροπίας δουλέψτε την απλά πάντα να υπάρχει κάτι για να κρατηθείτε.

8. Γυμναστική: Κάντε την γυμναστική μέρος της ζωής σας π.χ. κατεβείτε με την σκάλα όχι με το ασανσέρ σε νορμάλ καιρικές συνθήκες και φυσιολογικές αποστάσεις πηγαίνετε με τα πόδια ή το ποδήλατο και όχι με το λεωφορείο ή το μηχανάκι.

9. Στάση σώματος: Η σωστή στάση του σώματος είναι πολύ σημαντική ιδίως σε ανθρώπους με προβλήματα ισορροπίας, μάθετε να περπατάτε, να στέκεστε , να κάθεστε σωστά θα σας βοηθήσει πάρα πολύ. Μια καλή άσκηση είναι ο καθρέπτης ασκηθείτε στην σωστή στάση μπροστά στον καθρέπτη σας

10. Προσδοκίες: Μην περιμένετε όλα να γίνουν σε ένα μήνα θέλει υπομονή ακόμα και αν πριν τρέχατε μετά από 4 μήνες προπόνησης 10 km και τώρα τρέχετε 1km μην νιώθετε ότι αποτύχατε.

Χρειάζεται υπομονή και επιμονή για όλα μην νιώθετε ούτε αποτυχημένοι ούτε άρρωστοι στο κάτω κάτω η πάσχοντες από ΣΚΠ  ξέρετε καλύτερα από όλους ότι πάνω απ’όλα είναι η ψυχολογία και σίγουρα ότι δεν υπάρχει σε αυτή την ζωή τίποτα που να μην κατακτάται.


ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ

EnSomati Fitpro

Η προπόνησή σου στο επόμενο επίπεδο

Κατέβασε προγράμματα γυμναστικής σχεδιασμένα για τους δικούς σου στόχους. Γυμνάσου με πρόγραμμα. Γυμνάσου σωστά.


μάθε πως να χτίσεις μύες

Μάθε πως να χτίσεις μύες

Απλά και αποτελεσματικά

μάθε πως να χτίσεις μύες

Μάθε πως να χτίσεις μύες

Απλά και αποτελεσματικά


ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ


EnSomati Mealpro
EnSomati Mealpro

Προγράμματα διατροφής για απώλεια βάρους ή χτίσιμο μυικής μάζας, ειδικά σχεδιασμένα για αθλητική απόδοση, υγεία και ευεξία.

Κάνε το επόμενο βήμα στη γυμναστική σου

Ξεκίνα να γυμνάζεσαι σωστά με ένα πρόγραμμα ειδικά για σένα

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο εβδομαδιαίο newsletter του EnSomati και λάβε δωρεάν προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά για τους στόχους σου.



Copyright © 2012-2020 EnSomati - Όλα τα νομικά δικαιώματα κατοχυρωμένα. Οι εικονογραφήσεις σε αυτό το site αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της EnSomati. Συμβουλευτείτε πάντα τον προσωπικό σας ιατρό πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής ή διατροφής. Το περιεχόμενο σε αυτόν τον ιστότοπο προορίζεται αποκλειστικά για ενημερωτικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως ιατρική συμβουλή ή ως αντικατάσταση ενός εξειδικευμένου επαγγελματία υγείας.