ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

σκλήρυνση κατά πλάκας

Άσκηση και σκλήρυνση κατά πλάκας

Όπως όλοι ξέρουμε η συστηματική άσκηση κάνει πάρα πολύ καλό στην υγεία μας. Η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι μια αυτοάνοση πάθηση νευρολογικού χαρακτήρα με διάφορες μορφές, από πολύ επικίνδυνες μέχρι και σχετικά ελαφριές. Με λίγα λόγια, το ανοσοποιητικό μας σύστημα επιτίθεται στο κεντρικό νευρικό σύστημα μας χωρίς μέχρι σήμερα να ξέρουμε γιατί, παρά μόνο ότι παίζει ρόλο το άγχος και η ζέστη.

Σήμερα θα μιλήσουμε για 10 σημαντικά tips για την άσκηση και την Πολλαπλή Σκλήρυνση κατά Πλάκας (ΣΚΠ.) ή αλλιώς MS (Multiple Sclerosis) κατά την νευρολόγο και ερευνήτρια επί του θέματος Dr. Monica Marta.

1. Keep active: Να είστε ενεργεί ότι και να κάνετε μην είστε νωθροί

2. Great exercises: Κατά κύριο λόγο προτείνετε το κολύμπι γιατί κρατάει την θερμοκρασία μας χαμηλά και έχει μικρή πιθανότητα τραυματισμού

3. Start slowly keep it regular: Ξεκινήστε σιγά όχι με πολύ και επίπονη προπόνηση αυξήστε την προπόνηση σιγά σιγά και κάντε γυμναστική τακτικά αν μπορείτε κ 4-5 φορές την εβδομάδα

4. Exercise through a relapse: Μην σταματάτε την γυμναστική κατά την διάρκεια της υποτροπής απλά μην πιέζεστε τόσο

5. Don’t push it: Αν κατά την διάρκεια της γυμναστικής οξυνθούν κάποια νευρολογικά συμπτώματα πάει να πει ότι πιέζεστε παραπάνω από όσο πρέπει και η θερμοκρασία του σώματος από την γυμναστική ζεσταίνει το συγκεκριμένο νεύρο ή τα νεύρα του σημείου που χειροτερεύει προσπαθούν αλλά δεν καταφέρνουν την πίεση λόγο αυξημένης έντασης στην προσπάθεια

6. Train to conserve energy: Προτιμότερη η προπόνηση αντοχής ώστε να μπορείτε να έχετε αποθέματα ενέργειας, ώστε αν π.χ. τρέξετε 400μ μην κάνετε προπόνηση για να είστε ο πιο αλλά ώστε όταν τελειώσει το 400άρι να σας έχει μείνει ενέργεια

7. Warm-up, stretch and relax: Μην αμελείτε ποτέ το ζέσταμα τις διατάσεις και μετά το πέρας της προπόνησης το χαλάρωμα. Επίσης να έχετε κατάλληλα παπούτσια για τρέξιμο ώστε να αποφύγετε τραυματισμούς και αν έχετε θέματα ισορροπίας δουλέψτε την απλά πάντα να υπάρχει κάτι για να κρατηθείτε.

8. Incorporate exercise in to your life: Κάντε την γυμναστική μέρος της ζωής σας π.χ. κατεβείτε με την σκάλα όχι με το ασανσέρ σε νορμάλ καιρικές συνθήκες και φυσιολογικές αποστάσεις πηγαίνετε με τα πόδια ή το ποδήλατο και όχι με το λεωφορείο ή το μηχανάκι.

9. Posture: Η σωστή στάση του σώματος είναι πολύ σημαντική ιδίως σε ανθρώπους με προβλήματα ισορροπίας, μάθετε να περπατάτε, να στέκεστε , να κάθεστε σωστά θα σας βοηθήσει πάρα πολύ. Μια καλή άσκηση είναι ο καθρέπτης ασκηθείτε στην σωστή στάση μπροστά στον καθρέπτη σας

10. Manage your expectations: Μην περιμένετε όλα να γίνουν σε ένα μήνα θέλει υπομονή ακόμα και αν πριν τρέχατε μετά από 4 μήνες προπόνησης 10 km και τώρα τρέχετε 1km μην νιώθετε ότι αποτύχατε.

Χρειάζεται υπομονή και επιμονή για όλα μην νιώθετε ούτε αποτυχημένοι ούτε άρρωστοι στο κάτω κάτω η πάσχοντες από ΣΚΠ  ξέρετε καλύτερα από όλους ότι πάνω απ’όλα είναι η ψυχολογία και σίγουρα ότι δεν υπάρχει σε αυτή την ζωή τίποτα που να μην κατακτάται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Γιατί το στροφικό πέταλο αξίζει όλη σας… την αγάπη

Γιατί το στροφικό πέταλο αξίζει όλη σας… την αγάπη

Παράγοντες που παρεμποδίζουν την μυική ανάρρωση

Παράγοντες που παρεμποδίζουν την μυική ανάρρωση

Σημάδια υπερπροπόνησης. Μήπως το παρακάνεις;

Σημάδια υπερπροπόνησης. Μήπως το παρακάνεις;


 

Tags:

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο μηνιαίο newsletter του ensomati και λάβε προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά
για τους στόχους σου δωρεάν.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα