ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

διάστρεμμα

Αθλητικές κακώσεις: Διάστρεμμα

Όλοι ή σχεδόν όλοι, κάποια στιγμή στην ζωή μας έχουμε πάθει κάποιου είδους διάστρεμμα. Ξέρουμε όμως τι ακριβώς τι είναι; Διάστρεμμα, ονομάζεται η βίαιη διάταση των συνδέσμων και του θύλακα της άρθρωσης και συχνά συνοδεύονται από διάφορης έντασης και βαρύτητας ρήξεις.
Βαθμοί διαστρέμματος ανάλογα με την βαρύτητα της κάκωσης
  • α’ βαθμού: είναι το ελαφρό διάστρεμμα και χαρακτηρίζεται από ελαφρά διάταση των συνδέσμων και του θυλάκου της άρθρωσης ή από ρήξη ελάχιστων συνδεσμικών ινών
  • β’ βαθμού: είναι το μέσης βαρύτητας διάστρεμμα και χαρακτηρίζεται από μερική ρήξη των συνδέσμων και του θυλάκου της άρθρωσης , περίπου στο 50 % των ινών του συνδέσμου
  • γ’ βαθμού: είναι το βαρύ διάστρεμμα και χαρακτηρίζεται από πλήρη ρήξη των συνδέσμων και του θυλάκου της άρθρωσης
Συμπτώματα διαστρέμματος

Τα συμπτώματα είναι οίδημα, πόνος και περιορισμένη κινητικότητα της άρθρωσης. Η διάγνωση γίνεται κλινικά αλλά ο ακτινολογικός έλεγχος είναι απαραίτητος γιατί πρέπει να αποκλειστεί η πιθανότητα συνύπαρξης κάποιου κατάγματος όπως π.χ. διάστρεμμα αγκώνα- κάταγμα κεφαλής κερκίδας , στον καρπό- κάταγμα σκαφοειδούς οστού και στην ποδοκνημική – κάταγμα σφυρών. Παράλληλα επιβάλλονται η stress ακτινογραφίες υπό τοπική αναισθησία για την εξακρίβωση του βαθμού των συνδεσμικών κακώσεων.

Πως αντιμετωπίζεται το διάστρεμμα
  • α’ βαθμού: συντηρητική θεραπεία με ελαστική επίδεση, ψυχρά επιθέματα ανάρροπη θέση του μέλους καθώς και περιορισμό της κίνησης της άρθρωσης ή φόρτισης του σκέλους , αν το διάστρεμμα είναι στα κάτω άκρα για 2-3 εβδομάδες.
  • β’ βαθμού: συντηρητική θεραπεία με ψυχρά επιθέματα, τοποθέτηση γύψου, ανάρροπη θέση του μέλους και αποφυγή φόρτισης του σκέλους για 4-6 εβδομάδες.
  • γ’ βαθμού: συνήθως επιλέγεται η χειρουργική μέθοδος όπου έχουμε συρραφή των συνδεσμικών και θυλακικών στοιχείων που έχουν υποστεί την ρήξη. Μετά την εγχείρηση τοποθετούμε γύψινο νάρθηκα για 2 εβδομάδες και μετά λειτουργικός νάρθηκας για άλλες 4-6 εβδομάδες

Στις κακώσεις α’ και β’ βαθμού πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην ενεργητική κινησιοθεραπεία για να γίνει σωστή και πλήρης αποκατάσταση της λειτουργικότητας της άρθρωσης έτσι ώστε ο αθλούμενος να μπορέσει να επανέλθει όσο το δυνατόν γρηγορότερα στην ενεργό δράση χωρίς τον κίνδυνο νέου τραυματισμού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ



 

Τραυματισμοί

Θες να χτίσεις μυς;

Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε!

Γράψε το email σου και θα σου δείξουμε τον τρόπο με 5 δωρεάν μαθήματα σωματικής διάπλασης. Όλη η γνώση του Ensomati για να χτίσεις το σώμα που θες!

Τι θα μάθεις σε αυτή την σειρά 5 μαθημάτων που θα σου σταλεί

Θες οδηγίες σχετικά με το πως να γυμναστείς σωστά; Δεν είσαι ο μόνος. Έπειτα από μεγάλη ζήτηση των αναγνωστών μας αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια σειρά μαθημάτων που θα σε οδηγήσουν στο σωστό δρόμο της μυικής ανάπτυξης.

Αυτή η σειρά 5 δωρεάν μαθημάτων θα σου μάθει:

  • Πως να χτίσεις μύες με την κατάλληλη μυική διέγερση
  • Πως να επιλέξεις το ιδανικό πρόγραμμα γυμναστικής για σένα
  • Πως να εφαρμόσεις βασικές αρχές προπόνησης στο πρόγραμμά σου
  • Πως να υπολογίζεις τις θερμίδες που χρειάζεται να καταναλώνεις
  • Πως να δημιουργήσεις ένα πλάνο διατροφής που θα τροφοδοτεί τους μυς σου
  • Πως να επιλέξεις συμπληρώματα για την υποστήριξη των στόχων σου
  • Πως να παρακολουθείς την πρόοδο που κάνει το σώμα σου καθ'όλη τη διαδρομή

Είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις; Απλά εισήγαγε το email σου στο παραπάνω πεδίο και το πρώτο μέρος του μαθήματος θα σταλεί αμέσως στο ηλεκτρονικό σου ταχυδρομείο!

Κάνε το επόμενο βήμα στη γυμναστική σου

Ξεκίνα να γυμνάζεσαι σωστά με ένα πρόγραμμα ειδικά για σένα

Όλα τα νέα μας στο email σου

Εγγράψου στο εβδομαδιαίο newsletter του EnSomati και λάβε δωρεάν προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά για τους στόχους σου.



Copyright © 2012-2020 EnSomati - Όλα τα νομικά δικαιώματα κατοχυρωμένα. Οι εικονογραφήσεις σε αυτό το site αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της EnSomati. Συμβουλευτείτε πάντα τον προσωπικό σας ιατρό πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής ή διατροφής. Το περιεχόμενο σε αυτόν τον ιστότοπο προορίζεται αποκλειστικά για ενημερωτικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως ιατρική συμβουλή ή ως αντικατάσταση ενός εξειδικευμένου επαγγελματία υγείας.