ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

Θλάση μείζων στρογγυλού

Θλάση μείζων στρογγυλού από ασκήσεις έλξεων στο μονόζυγο

Οι έλξεις με το βάρος του σώματος είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές ασκήσεις για να δυναμώσετε και να χτίσετε το πάνω μέρος του σώματος σας. Πλάτη, ώμοι, χέρια αλλά και όλο το πάνω μέρος του σώματος ενεργοποιείται σε αυτή την άσκηση!

Βέβαια, όπως όλες οι ασκήσεις, άμα γίνουν με άτσαλη τεχνική ή υπερπροπονηθούν χωρίς τον απαραίτητο χρόνο αποκατάστασης και χωρίς να γυμναστούν παράλληλα οι ανταγωνιστικές ασκήσεις αυτών μπορούν να μας προκαλέσουν τραυματισμούς. Ένας κοινός τραυματισμός που μπορεί να προκύψει από τις κοινές έλξεις (καμία φορά και από τις έλξεις τροχαλίας) είναι ο τραυματισμός του μείζων στρογγυλού.

Μείζων στρογγύλος

Ο μείζων στρογγύλος εκφύεται από την ωμοπλάτη και καταφύεται στο βραχίονα και είναι ένας μικρός αλλά ιδιαίτερα δυνατός μυς που συσπάται (μειομετρική συστολή) κατά τη θετική φάση μιας έλξης συμβάλλοντας έτσι στην ανύψωση του σώματός σας και διατείνεται (πλειομετρική συστολή) κατά την αρνητική φάση συμβάλλοντας στην ομαλή κάθοδος του σώματος.

Αίτια τραυματισμού
  • Μυϊκή θλάση. Ένα τράβηγμα αυτού του μυ που μπορεί να προκληθεί από ένα απότομο κατέβασμα κατά την διάρκεια μιας έλξης μπορεί να προκαλέσει βίαιη διάταση του μυ και να τον τραυματίσει. Επίσης μία απότομη νευρική έναρξη σε κάθε επανάληψη μπορεί να είναι επίσης η αιτία τραυματισμού αυτού του μυ.
  • Ο Μ.Σ μπορεί να υποστεί τραυματισμό υπέρχρησης δηλαδή τραυματισμό από την συνεχή χρήση αυτής της άσκησης χωρίς τον απαραίτητο χρόνο αποκατάστασης ή/και τη έλλειψη εκγύμνασης με ανταγωνιστικές ασκήσεις και την μη διάταση του ανά τακτά διαστήματα (καλό είναι πάντα να γίνονται συχνές διατάσεις στους μύες που στρεσάρουμε σε μεγάλο βαθμό)
Αντιμετώπιση

Αν κατά την διάρκεια των έλξεων σε μονόζυγο ή με τροχαλία νιώσετε έναν έντονο πόνο στο πίσω μέρος κάτω από την μασχάλη σας συστήνουμε να σταματήσετε την προπόνηση σας, να συμβουλευτείτε τον γυμναστή σας για συμβουλές παγοθεραπείας και να ξεκουραστείτε 2-3 μέρες. Προτού επιστρέψετε στο γυμναστήριο κάντε πρώτα το παρακάτω τεστ: αν όταν σηκώνετε το χέρι σας πάνω από το κεφάλι νιώθετε έστω και ελάχιστο πόνο στην περιοχή του Μ.Σ σημαίνει πως δεν έχει αναρρώσει ακόμα και πως πρέπει να έρθετε σε επαφή με κάποιον γιατρό ή φυσικοθεραπευτή.

Συμβουλές για αποφυγή αυτού του τραυματισμού
  • Εκτελείτε πάντα ομαλά την κίνηση ιδίως στις έλξεις μονόζυγου. Μην εκτελείτε νευρικά τραβήγματα ή απότομη πτώση του βάρος προς τα κάτω. Είναι προτιμότερο να κάνετε λιγότερες αλλά πιο τεχνικές επαναλήψεις παρά περισσότερες και ‘’άτσαλες’’ (απότομες κινήσεις, κλώτσημα ποδιών κτλ)
  • Ζητήστε από τον γυμναστή σας να σας δείξει διατάσεις για τον Μ.Σ
  • Το πρόγραμμα σας θα πρέπει να περιλαμβάνει και ανταγωνιστικές ασκήσεις όπως πιέσεις για ώμους, άρσεις με αλτήρες για δελτοειδή, πιέσεις στήθους κ.α.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Παράγοντες που παρεμποδίζουν την μυική ανάρρωση

Παράγοντες που παρεμποδίζουν την μυική ανάρρωση

Αθλητικές κακώσεις: Διάστρεμμα

Αθλητικές κακώσεις: Διάστρεμμα

Τραυματισμοί και απώλεια αισθήσεων σε αθλητικούς χώρους

Τραυματισμοί και απώλεια αισθήσεων σε αθλητικούς χώρους


 

Tags: ,

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο μηνιαίο newsletter του ensomati και λάβε προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά
για τους στόχους σου δωρεάν.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα