ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

ασκήσεις για κοιλιακούς

8 ασκήσεις – οπλοστάσιο για τέλειους κοιλιακούς

Η εκτέλεση και διατήρηση μιας καλής ρουτίνας για κοιλιακούς είναι το αναγκαίο κακό σε κάθε προπονητική συνεδρία. Είναι σαν να αγοράζεις νέα λάστιχα: Σίγουρα, όχι κάτι που θες να ξοδέψεις τα χρήματά σου, όμως κατά βάθος ξέρεις ότι θα βελτιώσει την απόδοση του αυτοκινήτου σου.

Φυσικά, η εφαρμογή μιας σοβαρής δίαιτας είναι υψίστης σημασίας για να φανούν οι κοιλιακοί, ωστόσο, πέρα από το αισθητικό κομμάτι που ενδιαφέρει όλους, υπάρχει και το κομμάτι της αύξησης επιδόσεων που αρκετοί παραβλέπουν.

Ένας συμπαγής κορμός είναι το κλειδί για δύναμη, αντοχή και ισορροπία σε μεγάλες ασκήσεις όπως τα βαθιά καθίσματα και οι πιέσεις πάγκου. Για να μιλήσουμε πάλι με αυτοκινητιστικούς όρους, δυνατοί κοιλιακοί είναι η “ζώνη ασφαλείας”, που προστατεύει το σώμα από τραυματισμούς και τα αμορτισέρ που απορροφάνε όλους τους “κραδασμούς” από τα βάρη. Παρακάτω αναλύουμε τις 8 καλύτερες ασκήσεις κοιλιακών που θα πρέπει να εφαρμόσετε στο πρόγραμμά σας αν θέλετε να χτίσετε έναν πραγματικά δυνατό κορμό.

Άρσεις ποδιών

Εκτελούνται σε επίπεδο ή επικλινή πάγκο ή στο μονόζυγο, ως κρεμαστές άρσεις ποδιών. Η τελευταία παραλλαγή μπορεί να εκτελεστεί με τα πόδια να σηκώνονται ψηλά μέχρι να φτάσουν παράλληλα με το έδαφος ή με τα γόνατα μόνο να σηκώνονται μέχρι να ακουμπήσουν τους κοιλιακούς σας. Για μεγαλύτερη ένταση παραμείνετε με τα πόδια (ή ισχία) σηκωμένα για λίγα δευτερόλεπτα πριν επιστρέψετε στην αρχική θέση.

Συστροφές κορμού

Αυτές μπορούν να εκτελεστούν με τα πόδια κλειδωμένα στο πάτωμα ή ψηλά ή να έλκονται και απωθούνται εναλλάξ καθώς συστρέφεται ο κορμός από τη δεξιά και αριστερή πλευρά. Για ακόμα μεγαλύτερη ένταση, εκτελέστε συστροφές πρώτα από την μία πλευρά για Χ επαναλήψεις και έπειτα από την άλλη πλευρά με τον ίδιο αριθμό επαναλήψεων.

Ρώσικες συστροφές

Μια εξειδικευμένη παραλλαγή των απλών συστροφών κορμού είναι οι ρώσικες συστροφές. Εκτελείται με τα πόδια στον αέρα και συστρέφοντας τον κορμό υποβοηθώντας με τα χέρια στην κίνηση. Για μεγαλύτερη ένταση καθίστε σε μια μεγάλη ιατρική μπάλα (αυτή τη φορά με τα πόδια στο έδαφος όμως), συστρέφοντας τον κορμό κρατώντας ένα ελαφρύ βαράκι (ή πλάκα) και με τα δυο χέρια.


Χτίσε μυς. Χάσε βάρος. Go Fitpro.

Διάλεξε το πρόγραμμα που σου ταιριάζει και ξεκίνα τώρα

ΜΠΕΣ ΣΤΟ ENSOMATI FITPRO
Αναστροφές ποδιών

Ή αλλιώς “υαλοκαθαριστήρες”. Είναι μια δύσκολη άσκηση κοιλιακών που απαιτεί καλή τεχνική. Εκτελείται καλύτερα στο πάτωμα με τα χέρια σε έκταση για ισορροπία, τα πόδια σε ευθεία να αναστρέφονται στον αέρα από την μια πλευρά στην άλλη. Για μεγαλύτερη ένταση, τοποθετήστε μια ιατρική μπάλα ανάμεσα στα πόδια.

Εκτάσεις V

Η άσκηση εκτελείται στο πάτωμα σηκώνοντας ταυτόχρονα χέρια και πόδια σε ευθεία μέχρι να ακουμπήσουν ελαφρά οι παλάμες τα πέλματα. Μια ενδιαφέρουσα παραλλαγή είναι οι πλάγιες εκτάσεις V που εκτελείται με το σώμα στο πλάι και τα πόδια ελαφρώς λυγισμένα. Το ένα χέρι σε έκταση στο πάτωμα για ισορροπία και το άλλο να ακουμπά το κεφάλι. Σηκώνετε τον κορμό και τους γοφούς ταυτόχρονα μέχρι ο αγκώνας να ακουμπήσει τα γόνατα.

Ελβετικός σουγιάς

Μια προχωρημένη άσκηση κοιλιακών που απαιτεί πολύ καλό νευρομυικό έλεγχο. Εκτελείται σε πάγκο όπου το μόνο μέρος του σώματος που θα εφάπτεται με αυτόν θα είναι οι γλουτοί. Εκτείνετε πόδια και κορμό μέχρι να επιτύχετε όσο το δυνατόν παράλληλη στάση με το πάτωμα και έπειτα φέρτε τα γόνατα όσο πιο κοντά στο στήθος γίνεται, ανασηκώνοντας ταυτόχρονα τον κορμό. Τα χέρια θα πρέπει να συγκρατούν από πίσω για ισορροπία, αλλά αν θέλετε ακόμα μεγαλύτερη ένταση αφήστε τα χέρια ελεύθερα σε έκταση.

Ροκανίσματα στην τροχαλία

Το δύσκολο σε αυτή την άσκηση είναι να εκτελεστεί σωστά ώστε να νιώσετε τον κορμό να τραβά την τροχαλία και όχι τα χέρια. Απλά γονατίστε μπροστά στην τροχαλία, κρατήστε την μπάρα (ή το σχοινί αν θέλετε) φέρνοντάς το πίσω απο το κεφάλι και τραβήξτε προς τα κάτω σαν να προσκυνάτε. Μια ενδιαφέρουσα παραλλαγή είναι τα ροκανίσματα στην τροχαλία με συστροφή (μόνο με σχοινί γίνεται), όπου, όπως η ονομασία αναφέρει, κατεβαίνετε προς τα κάτω με συστροφή εναλλάξ.

Σανίδα

Έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερο άρθρο σε αυτή την άσκηση. Συγκαταλέγεται στις ισομετρικές ασκήσεις κοιλιακών και θεωρείται από πολλούς μια από τις καλύτερες ασκήσεις για κοιλιακούς και όχι μόνο. Ο σκοπός της άσκησης αυτής είναι να καταφέρετε να διατηρήσετε το σώμα σε πλήρη ευθεία για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Το μόνο που θα ακουμπά το πάτωμα ειναι οι πήχεις και τα δάχτυλα των ποδιών σας.

Εσείς ποιες από τις παραπάνω ασκήσεις έχετε υιοθετήσει στο πρόγραμμά σας; Αν θέλετε να πάρετε ιδέες για άλλες ασκήσεις κοιλιακών επισκεφτείτε την σχετική ενότητα στο ασκησιολόγιο του EnSomati.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ



Ασκήσεις για κοιλιακούς

Θες να χτίσεις μυς;

Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε!

Γράψε το email σου και θα σου δείξουμε τον τρόπο με 5 δωρεάν μαθήματα σωματικής διάπλασης. Όλη η γνώση του Ensomati για να χτίσεις το σώμα που θες!

Τι θα μάθεις σε αυτή την σειρά 5 μαθημάτων που θα σου σταλεί

Θες οδηγίες σχετικά με το πως να γυμναστείς σωστά; Δεν είσαι ο μόνος. Έπειτα από μεγάλη ζήτηση των αναγνωστών μας αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια σειρά μαθημάτων που θα σε οδηγήσουν στο σωστό δρόμο της μυικής ανάπτυξης.

Αυτή η σειρά 5 δωρεάν μαθημάτων θα σου μάθει:

  • Πως να χτίσεις μύες με την κατάλληλη μυική διέγερση
  • Πως να επιλέξεις το ιδανικό πρόγραμμα γυμναστικής για σένα
  • Πως να εφαρμόσεις βασικές αρχές προπόνησης στο πρόγραμμά σου
  • Πως να υπολογίζεις τις θερμίδες που χρειάζεται να καταναλώνεις
  • Πως να δημιουργήσεις ένα πλάνο διατροφής που θα τροφοδοτεί τους μυς σου
  • Πως να επιλέξεις συμπληρώματα για την υποστήριξη των στόχων σου
  • Πως να παρακολουθείς την πρόοδο που κάνει το σώμα σου καθ'όλη τη διαδρομή

Είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις; Απλά εισήγαγε το email σου στο παραπάνω πεδίο και το πρώτο μέρος του μαθήματος θα σταλεί αμέσως στο ηλεκτρονικό σου ταχυδρομείο!

Κάνε το επόμενο βήμα στη γυμναστική σου

Ξεκίνα να γυμνάζεσαι σωστά με ένα πρόγραμμα ειδικά για σένα

Όλα τα νέα μας στο email σου

Εγγράψου στο εβδομαδιαίο newsletter του EnSomati και λάβε δωρεάν προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά για τους στόχους σου.



Copyright © 2012-2020 EnSomati - Όλα τα νομικά δικαιώματα κατοχυρωμένα. Οι εικονογραφήσεις σε αυτό το site αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της EnSomati. Συμβουλευτείτε πάντα τον προσωπικό σας ιατρό πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής ή διατροφής. Το περιεχόμενο σε αυτόν τον ιστότοπο προορίζεται αποκλειστικά για ενημερωτικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως ιατρική συμβουλή ή ως αντικατάσταση ενός εξειδικευμένου επαγγελματία υγείας.