Βασικές συμβουλές για σωστή διατροφική οργάνωση

διατροφική οργάνωση

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Μην χάνεις κανένα άρθρο σαν και αυτό. Εγγράψου τώρα στο newsletter του Ensomati και λάβε κάθε εβδομάδα δωρεάν προγράμματα ασκήσεων, άρθρα για διατροφή και συμβουλές προπόνησης σύμφωνα με τους στόχους σου.

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι αρκούν οι προσπάθειες τους στο γυμναστήριο για να χτίζουν μύες και για να κάψουν λίπος. Βέβαια, τον πρώτο καιρό στο γυμναστήριο, θα δείτε μεγάλη αλλαγή και από άποψη μυϊκής ανάπτυξης και χάσιμο λίπους λόγω του ότι θα έχετε “σοκάρει” το σώμα σας το νέο σας… χόμπι. Όμως, όσο περνάει ο καιρός, θα γίνει εμφανές ότι τα αποτελέσματα από την προπόνηση και μόνο θα σταματήσουν, αφήνοντας σας με την επιλογή είτε να συμβιβαστείτε σε μέτρια φυσική κατάσταση είτε να πάρετε στα σοβαρά τη διατροφική οργάνωση σας.

Συνεπής λήψη πρωτεΐνών

Το σώμα σας χρησιμοποιεί πρωτεΐνη από τις τροφές που τρώτε για να επισκευάσει τις μυϊκές ίνες που έχουν καταστραφεί κατά την καθημερινή σας προπόνηση. Όταν πέφτετε για ύπνο και το σώμα σας ξεκινά την αποκατάσταση και ανάπτυξή του. Αν έχετε φάει μια καλή ποσότητα πρωτεϊνών που προέρχονται από πηγές όπως το βόειο κρέας, κοτόπουλο, γάλα, αυγά, και από ορό γάλακτος, τότε το σώμα σας θα είναι σε καλύτερη διάθεση να επισκευάσει ό,τι “ζημιά” έγινε κατά τη διάρκεια της μέρας. Αν δεν έχετε καταναλώσει αρκετή πρωτεΐνη το σώμα σας δεν θα επιδιορθωθεί πλήρως και ο ιδρώτας σας στο γυμναστήριο θα έχει πάει χαμένος.

Καθαροί υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες είναι η ενέργεια που το σώμα σας χρησιμοποιεί για καύσιμο. Πάρα πολύ λίγοι υδατάνθρακες, και δεν θα έχετε αρκετή ενέργεια για να σηκώσετε βάρη. Πάρα πολλοί υδατάνθρακες και θα πάρετε το λίπος. Η ισορροπία δεν είναι εύκολη. Ένας γενικός κανόνας, όμως, είναι ότι προπονείστε για αναπτύξετε μύες, μπορείτε να το “παρακάνετε” λίγο με υδατάνθρακες από καιρό σε καιρό, εφ ‘όσον είναι από καθαρές πηγές, όπως τα φασόλια, ζυμαρικά ολικής άλεσης, ρύζι και λαχανικά. Το ψωμί, οι κρέπες, οι τηγανίτες, και τα αλμυρά σνακ είναι φτωχές επιλογές υδατανθράκων.

Μην αμελείτε το λίπος!

Τα λίπη είναι ο σύμμαχός σας στο να χτίσετε το σώμα που θέλετε. Αρκεί να είναι από τις σωστές πηγές και σε μέτριες ποσότητες. Αγοράστε ιχθυέλαιο ή λινέλαιο και λαμβάνετε τα καθημερινά. Απολαύστε με μέτρο τα λίπη από το κρέας και τα αυγά, αλλά όχι από εστιατόρια fast food! Να θυμάστε ότι η υγεία έχει μεγαλύτερη σημασία από την εμφάνιση, έτσι στοχεύστε για την υγεία κατά την επιλογή των λιπών για τη διατροφή σας.

Διάβασε επίσης: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα λιπαρά

Φυτικές ίνες

Τρώτε άφθονα πράσινα φυλλώδη, λαχανικά και φρούτα για να εξασφαλίσετε πως το έντερό σας λειτουργεί σωστά και η πεπτική οδός καθαρή από τοξίνες. Δεν μπορείτε να χτίσετε νέους μύες αν δεν τρώτε καλά και συχνά, και η έλλειψη ινών θα γίνει εμφανής καθώς θα παρατηρήσετε πως δεν θα έχετε καθόλου όρεξη κάθε 3-4 ώρες.

Πολύ νερό

Οι μύες σας αποτελούνται από νερό. Είναι αδύνατο να φτιαχτούν νέοι μυες εάν είστε σε κατάσταση αφυδάτωσης -έτσι απλά. Πίνετε περίπου 3 λίτρα νερό κάθε μέρα. Για καλύτερα αποτελέσματα αποφύγετε τους πολλούς καφέδες και πολύ αλμυρές τροφές.

Ήρεμα με τα συμπληρώματα

Αν οπωσδήποτε θέλετε να αγοράσετε συμπληρώματα διατροφής, θυμηθείτε ότι είναι μόνο αυτό που λέει η λέξη: “συμπληρώματα” δηλαδή. Αρκεστείτε σε μια πλήρη και ποιοτική πολυβιταμίνη για αρχή που θα σας βοηθήσει σε περίπτωση μη πλήρωσης της καθημερινής σας λήψης. Ασχοληθείτε πρώτα με τη διατροφική οργάνωση της καθημερινότητάς σας και μετά με τα συμπληρώματα.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κάνε το επόμενο βήμα στη γυμναστική σου

Ξεκίνα να γυμνάζεσαι σωστά με ένα πρόγραμμα ειδικά για σένα

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο εβδομαδιαίο newsletter του EnSomati και λάβε δωρεάν προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά για τους στόχους σου.



Copyright © 2012-2020 EnSomati - Όλα τα νομικά δικαιώματα κατοχυρωμένα. Οι εικονογραφήσεις σε αυτό το site αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της EnSomati. Συμβουλευτείτε πάντα τον προσωπικό σας ιατρό πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής ή διατροφής. Το περιεχόμενο σε αυτόν τον ιστότοπο προορίζεται αποκλειστικά για ενημερωτικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως ιατρική συμβουλή ή ως αντικατάσταση ενός εξειδικευμένου επαγγελματία υγείας.