ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Συμβουλές και άρθρα διατροφικής γνώσης, αθλητικής διατροφής, συνταγών και συμπληρωμάτων

προ-προπονητικά

Προ-προπονητικά συμπληρώματα: Τα καλύτερα συστατικά

Αποφασίσατε να αγοράσετε ένα προ-προπονητικό για να δώσετε ώθηση στις καθημερινές σας προπονήσεις. Όμως δεν ξέρετε τι ακριβώς θέλετε από ένα τέτοιου είδους συμπλήρωμα και με την πληθώρα προ-προπονητικών στην αγορά δεν ξέρετε από που να αρχίσετε.

Αν εξαιρέσουμε κάποια συμπληρώματα με τρελές πατέντες και χημικά προφίλ που κάνουν καθηγητές βιοχημείας με 2 ντοκτορά να ξύνουν το κεφάλι τους, τα πιο βασικά συστατικά ενός σωστού προ-προπονητικού συμπληρώματος είναι τα παρακάτω…

Κρεατίνη

Ο βασιλιάς των προ-προπονητικών (αλλά και μετά-προπονητικών!) Η προσωρινή κατακράτηση υγρών που προκαλεί, (μυική ενυδάτωση) κάνει όχι μόνο τους μυς να φαίνονται μεγαλύτεροι αλλά τους οδηγεί να σηκώνουν πιο πολλά κιλά στο γυμναστήριο. Επιπλέον, η καλή μυική ενυδάτωση έχει ως αποτέλεσμα στη μείωση και συγκράτηση των επιπέδων γαλακτικού οξέος που μεταφράζεται σε περισσότερη αντοχή. 5 γραμμάρια πριν και 5 γραμμάρια μετά την προπόνηση είναι αρκετά ώστε να διαποτιστούν οι μυς με αρκετή κρεατίνη.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Ιδανικές για την ανοικοδόμηση των μυών και τα επίπεδα ενέργειας. Οι βιταμίνες Β6 και Β12 πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για το προ-προπονητικό σας ποτό. Ωστόσο, αν συμπληρώνετε ήδη με μια πολυ-βιταμίνη, τότε το προ-προπονητικό σας είναι περιττό να τις περιλαμβάνει.

Καφεΐνη

Αν θέλετε ενέργεια για να προπονείστε σκληρότερα και πιο πολύ ώρα τότε η καφεΐνη πρόκειται να γίνει ο καλύτερός σας σύμμαχος και θα πρέπει το προ-προπονητικό σας να την περιλαμβάνει οπωσδήποτε. Αν ωστόσο, πιείτε έναν γαλλικό πριν την προπόνηση, είναι εξίσου μια χαρά, καθώς ο καφές φίλτρου έχει την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη. Οπότε, το συστατικό αυτό (και σε σχέση με τις συνήθειες του Έλληνα) είναι κάπως… περιττό!

Schisandra Chinesis

Αν θέλετε να ενισχύσετε τη λειτουργία του εγκεφάλου, να μειώσετε την κορτιζόλη στο αίμα, και να δώστε στον εαυτό σας επιπλέον αντοχή, τότε καλό θα ήταν το προ-προπονητικό σας να περιείχε το πολύ δραστικό αυτό συστατικό.

Ταυρίνη

Είναι γνωστό ότι η ταυρίνη αυξάνει τη μυϊκή αντοχή μέχρι και 50%, επιτρέποντας στους μυς σας σώματος να τραβάνε περισσότερο αίμα [1]. Σε συνεχείς μελέτες [2], η χρήση ταυρίνης ισοδυναμεί με περισσότερες επαναλήψεις σχεδόν σε κάθε άσκηση. Αυτό και μόνο το καθιστά πολύ σημαντικό στοιχείο για το προ-προπονητικό σας.

Βήτα-αλανίνη και L-αργινίνη

Τα αμινοξέα είναι τα βασικά δομικά στοιχεία που χρησιμοποιούν οι μυϊκές ίνες για να αναρρώσουν και να γίνουν δυνατότερες μετά από κάθε προπόνηση. Οι μυϊκές ίνες χρησιμοποιούν αμινοξέα για να αναπτυχθούν. Προσθέτοντας αυτά τα δύο πολύτιμα αμινοξέα (ή όντας μέρος του προ-προπονητικού σας συμπληρώματος) σημαίνει ότι θα είναι παρόντα στο αίμα σας κατά τη διάρκεια της προπόνησης και το σώμα σας θα έχει αποκτήσει ένα προβάδισμα στην ανάρρωσή του!

[1] Aruoma OI, et al. The antioxidant action of taurine, hypotaurine and their metabolic precursors. Biochem J. (1988)
[2] Schaffer SW, et al. Physiological roles of taurine in heart and muscle. J Biomed Sci. (2010)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Όλα όσα θέλετε να μάθετε για τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

Πώς να επιλέξετε την ιδανική πρωτεΐνη ορού γάλακτος

Πώς να επιλέξετε την ιδανική πρωτεΐνη ορού γάλακτος

Συμπληρώματα διατροφής. Ποια από όλα χρειάζεστε;

Συμπληρώματα διατροφής. Ποια από όλα χρειάζεστε;


 

Θέλουμε να σε γνωρίσουμε καλύτερα

Απάντησε σε 7 σύντομες ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν
να σε γνωρίσουμε καλύτερα και να δημιουργήσουμε ένα
ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο για σένα.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα