ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

τοπικό λίπος

Επίμονο τοπικό λίπος. Τι είναι και πως να το ξεφορτωθείτε

Ένα συχνά ενοχλητικό φαινόμενο και το πιο δύσκολο κομμάτι στο τελευταίο στάδιο αδυνατίσματος όταν έχετε ήδη χάσει δηλαδή τα περισσότερα περιττά κιλά που σας επιβάρυναν είναι να χάσετε το τελευταίο κομμάτι τοπικού λίπους. Το λίπος αυτό στις γυναίκες εμφανίζεται κυρίως στην περιοχή των μηρών/γλουτών, κοιλιάς και στους άνδρες κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς. Μπορείτε να απογοητευτείτε και να τα παρατήσετε ή μπορείτε να αδυνατίσετε σε ακραίο ανθυγιεινό επίπεδο στην προσπάθεια για να το ξεφορτωθείτε, βέβαια εμείς δεν σας προτείνουμε κανένα από τα δύο!

Τι είναι το επίμονο τοπικό λίπος;

Η διάσπαση του λίπους μέσα στο σώμα μας είναι κυρίως μια ορμονική διαδικασία. Όταν καίτε λίπος, ορμόνες όπως η αδρεναλίνη και η νοραδρεναλίνη επιδρούν σε συγκεκριμένους υποδοχείς των λιποκυττάρων (η μεγαλύτερη ομάδα κυττάρων στο λίπος). Οι βασικοί υποδοχείς των λιποκυττάρων χωρίζονται σε α’ και β΄τύπους, εκ των οποίων οι β΄ ευθύνονται κυρίως για την καύση του λίπους. Στο επίμονο τοπικό λίπος η αναλογία των α’ προς β΄ είναι μεγαλύτερη. Και για να επιβαρυνθούν ακόμα πιο πολύ τα πράματα, το επίμονο λίπος έχει μειωμένη αιμάτωση που κάνει τον μεταβολισμό του ακόμα πιο δύσκολο.

Τι προκαλεί το επίμονο λίπος;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι αλλά ας δούμε τους βασικούς:

  • Ευαισθησία ινσουλίνης – Η υπερκατανάλωση υδατανθράκων ειδικά ζαχαρούχων επεξεργασμένων υδατανθράκων (ψωμί και ζυμαρικά από λευκό, επεξεργασμένο αλεύρι, φρυγανιές, πατατάκια, κέικ, μπισκότα, γλυκά κ.λπ.). Αυτοί οι υδατάνθρακες επιβαρύνουν το πάγκρεας που παράγει ινσουλίνη σε ασυνήθιστα μεγάλο βαθμό για να κατεβάσει τα υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα ευνοώντας έτσι την μετατροπή αυτών των υδατανθράκων σε λίπος.
  • Μειωμένη πρωτεϊνική πρόσληψη – Η λύσινη η οποία βρίσκεται σε αφθονία στο κρέας είναι ένα από τα 8 βασικά αμινοξέα και η έλλειψη της παρατηρείται κυρίως σε χορτοφαγικές δίαιτες. Η έλλειψη αυτού του αμινοξέος μειώνει την ικανότητα του μεταβολισμού μας να καίει λίπος.
  • Μειωμένη τεστοστερόνη – Η μείωση της κυρίως στους άντρες εμφανίζεται με την αύξηση της ηλικίας περίπου μετά την ηλικία των 30. Η μείωση αυτή προκαλεί απώλεια μυϊκής μάζας και ως αποτέλεσμα αύξηση του σωματικού λίπους.
  • Γενετική προδιάθεση – Οι περισσότεροι τείνουμε να παχαίνουμε σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος ανάλογα με τον σωματότυπο που κληρονομήσαμε.
    Στρες, υποθυρεοειδισμός, και άλλα ορμονικά προβλήματα.
Πώς να αποφύγετε την συσσώρευση τοπικού λίπους

Αν περιμένετε να σας πούμε κάποιον μαγικό γρήγορο τρόπο για να χάσετε τοπικό λίπος τότε θα σας απογοητεύσουμε, καθώς κάτι τέτοιο δεν υπάρχει, εκτός βέβαια αν κάνετε κάποια χειρουργική επέμβαση που δεν θα προτείναμε. Το λίπος αυτό ίσως να μην εξαφανιστεί τελείως όμως μπορεί να μειωθεί σε μεγάλο βαθμό αν επιμείνετε κάνοντας τα εξής:

  • Γυμναστική – Ξεκινήστε ένα σταθερό πρόγραμμα γυμναστικής, είναι προτιμότερο να γυμνάζεστε δυο φορές την εβδομάδα όλο τον χρόνο παρά να ξεκινάτε εξοντωτικά προγράμματα γυμναστικής 3-4 μήνες πριν το καλοκαίρι. Ένα ιδανικό πρόγραμμα γυμναστικής περιλαμβάνει συνδυασμό προπόνησης με βάρη και αερόβιας/αναερόβιας γυμναστικής.
  • Αποφυγή αλκοόλ – Αποφύγετε την υπερκατανάλωση αλκοόλ. Το αλκοόλ επιβαρύνει ικανότητα του συκωτιού σας να το οποίο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην αποτοξίνωση του οργανισμού σας από τοξίνες και ορμόνες που βρίσκονται σε περίσσεια ποσότητα όπως η κορτιζόλη (ορμόνη του στρες). Επίσης είναι βασικός ρυθμιστής ορμονών που ρυθμίζουν την καύση του λίπους.
  • Υγιεινή διατροφή – Καταναλώστε πολλά λαχανικά, άπαχο κρέας (όχι τηγανητό) και αντικαταστήστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και τα γλυκά με τροφές πλούσιες σε “καλά λιπαρά’’ (με υψηλή περιεκτικότητα ωμέγα-3) στην φυσική τους μορφή όπως ελαιόλαδο, ψάρια, ξηρούς καρπούς (όχι παραπάνω από μια χούφτα την ημέρα), λινέλαιο κ.α. Μια καλή συμβουλή είναι να ξεκινάτε το γεύμα σας με λαχανικά μετά να τρώτε κρέας ή οτιδήποτε άλλο πρωτεϊνούχο περιλαμβάνει το γεύμα και να αφήνετε για το τέλος τους υδατάνθρακες. Με αυτό τον τρόπο να παίρνετε τα πιο βασικά θρεπτικά συστατικά στην αρχή του γεύματος, το σώμα σας θα έρχεται πιο γρήγορα σε κορεσμό και θα τρώτε λιγότερους υδατάνθρακες.
  • Όχι εξπρές δίαιτες – Σταματήστε τις ακραίες δίαιτες που έχουν ως αποτέλεσμα να χάνετε και να ξαναβάζετε απότομα κιλά. Όσο μεγαλύτερες είναι αυτές οι ακραίες αποκλίσεις του βάρους σας τόσο πιο επίμονο γίνεται το τοπικό λίπος.
  • Νερό – Πίνετε πολύ νερό!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Αερόβια ή βάρη για κάψιμο λίπους; Τι είναι πιο αποτελεσματικό

Αερόβια ή βάρη για κάψιμο λίπους; Τι είναι πιο αποτελεσματικό

Φλεβικότητα είναι μόνο στα γονίδια; Πως αυξάνεται με φυσικό τρόπο;

Φλεβικότητα είναι μόνο στα γονίδια; Πως αυξάνεται με φυσικό τρόπο;

Πως να ρυθμίζετε την καθημερινή σας προπόνηση με βάση τα επίπεδα ενέργειας

Πως να ρυθμίζετε την καθημερινή σας προπόνηση με βάση τα επίπεδα ενέργειας


 

Tags:

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο μηνιαίο newsletter του ensomati και λάβε προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά
για τους στόχους σου δωρεάν.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα