ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

Άσκηση και άσθμα

Άσκηση και άσθμα. Γιατί δεν θα πρέπει να σας εμποδίσει

Πολλές φορές έχουμε αναφέρει τη σημασία που έχει για την υγεία μας η γυμναστική, ένα παραπάνω όταν έχουμε μια χρόνια πάθηση – αν βέβαια η πάθηση μας επιτρέπει να γυμναστούμε που αυτό θα το κρίνει ο εκάστοτε γιατρός. Ας πούμε λίγα λόγια για το άσθμα.

Το άσθμα είναι μια χρόνια πάθηση του αναπνευστικού συστήματος όπου προκαλείται στένωση των βρόγχων με αποτέλεσμα να εμφανίζεται δύσπνοια. Εμφανίζεται σε 2 κατηγορίες: το εξωγενές άσθμα και το ενδογενές άσθμα. Οι ασθενείς έχουν μαζί τους ένα φάρμακο που ανακουφίζει τους βρόγχους χαλαρώνοντας τους μύες γύρω από τους αεραγωγούς και έτσι διευκολύνεται η αναπνοή. Με βάση τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας περίπου 300 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν άσθμα.

Ένας από τους στόχους της αντιμετώπισης του άσθματος είναι να βοηθήσει στο να ζούμε φυσιολογικά χωρίς προβλήματα το οποίο γίνεται προσέχοντας να μην προκαλούμε κρίσεις, να παίρνουμε τα φάρμακα μας και να παρακολουθούμε για συμπτώματα καθώς και της πνευμονικής μας λειτουργίας. Αν ακόμα και σε ήπια γυμναστική σας πιάνουν κρίσεις πιθανόν να πρέπει να μιλήσετε με τον γιατρό σας για έλεγχο της θεραπείας που παίρνετε. Όσο περίεργο και να σας φανεί, πολλοί αθλητές έχουν άσθμα χωρίς πρόβλημα, με μόνο το άθλημα της υποβρύχιας κατάδυσης να μην προτείνεται σε άτομα με άσθμα, πάντα σε συνεννόηση με τον προσωπικό γιατρό και παίρνοντας τα σωστά φάρμακα.

Προετοιμασία άσκησης
  • Σιγουρευτείτε ότι έχετε το άσθμα σας σε πλήρη έλεγχο
  • Χρησιμοποιήστε το φάρμακο σας 10 λεπτά πριν το ζέσταμα και ζητήστε από το γιατρό σας για τυχόν συμβουλές και πλάνο δράσης σε περίπτωση κρίσης
  • Ελέγξτε το χώρο (ατμόσφαιρα θερμοκρασία κ.λ.π)
  • Πάντα ζέσταμα με χαλαρής έντασης άσκηση για 10-15 λεπτά καθώς και διατάσεις
  • Πάντα να κάνετε χαλάρωμα
Αν χειροτερέψει το άσθμα κατά την διάρκεια της άσκησης
  • Σταματήστε ότι κάνετε
  • Ακολουθήστε το πλάνο δράσης που έχετε με τον γιατρό σας σε περίπτωση κρίσης
  • Περιμένετε 4-5 λεπτά
  • Συνεχίστε την άσκηση μόνο αν δεν έχετε ποια κανένα σύμπτωμα
  • Αν τα συμπτώματα συνεχίζουν ή ξανά γυρίσουν τότε ακολουθήστε ξανά το πλάνο δράσης σας, μην συνεχίσετε την άσκηση μέχρι να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας
Γενικά, μη γυμνάζεστε όταν…
  • Είστε άρρωστοι ή κρυωμένοι
  • Όταν δεν έχετε το άσθμα σας υπό έλεγχο

Να θυμάστε ότι είναι πολύ σημαντικό να γυμναζόσαστε. Μην αφήνετε το άσθμα σας να σας αποκόψει από έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Στο κάτω-κάτω η γυμναστική…

  • Δυναμώνει τους αναπνευστικούς μύες
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα
  • Βοηθά να διατηρούμε ένα υγιές σώμα

Επίσης να θυμάστε ότι η πολύ έντονη γυμναστική μπορεί να φέρει μια κρίση και τέλος τα σωστά φάρμακα και η σωστή προετοιμασία όπως είπαμε πιο πάνω μπορεί να αποτρέψει μια κρίση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Γιατί το στροφικό πέταλο αξίζει όλη σας… την αγάπη

Γιατί το στροφικό πέταλο αξίζει όλη σας… την αγάπη

Παράγοντες που παρεμποδίζουν την μυική ανάρρωση

Παράγοντες που παρεμποδίζουν την μυική ανάρρωση

Καταπολεμήστε το άγχος για να αποδίδετε καλύτερα στο γυμναστήριο

Καταπολεμήστε το άγχος για να αποδίδετε καλύτερα στο γυμναστήριο


 

Tags:

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο μηνιαίο newsletter του ensomati και λάβε προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά
για τους στόχους σου δωρεάν.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα