ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

kinesiotape

Kinesiotape: Τι είναι αυτή η ταινία που βλέπετε να μπατάρονται όλοι οι αθλητές;

Τι είναι αυτές οι πολύχρωμες ταινίες που βλέπετε να τυλίγονται οι αθλητές. Είναι το λεγόμενο “kinesiotape”, που παρ’ ότι πολλοί το αμφισβητούν, υπάρχουν και πάρα πολλοί προπονητές όπως και αθλητές που ορκίζονται ότι μόλις το φορέσουν νιώθουν πολύ καλύτερα! Η καλύτερη εξήγηση λοιπόν, για το πως δουλεύει είναι πως η ταινία επηρεάζει το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα.

Για να καταλάβουμε τι γίνεται, ας μιλήσουμε λίγο για τη σχέση μυαλού και δέρματος. Το δέρμα και το μυαλό σχετίζονται από όταν ήμασταν ακόμα έμβρυα. Το δέρμα είναι το αισθητήριο όργανο που επικοινωνούμε με το περιβάλλον και το μυαλό είναι ο επεξεργαστής των σημάτων.

1η θεωρία: Sensory Gating

Ένα παράδειγμα της αισθητηριακής περίφραξης είναι όταν μηχανοϋποδοχείς αποσπούν τον εγκέφαλο από την επεξεργασία σημάτων πόνου και ονομάζεται αλγαισθησία, (γι’ αυτό ορισμένες φορές, ασυναίσθητα, τρίβουμε ένα σημείο όταν πονάει ή όταν χτυπάμε: Για να στείλουμε “ευχάριστα” σήματα στον εγκέφαλο να ανταγωνιστούν τα σήματα του πόνου!) Γιατί όταν ο εγκέφαλος σε κάνει να αισθάνεσαι τον πόνο, τότε δεν μπορείς να είσαι συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνεις. Γι’ αυτό τον λόγο, τεντώνουμε το δέρμα με την ταινία πάνω από το σημείο που πονάει, στέλνοντας έτσι στον εγκέφαλο πολλά “ευχάριστα” σήματα, αποσπώντας τον από το να μας κάνει να αισθανόμαστε τον πόνο, οπότε και νιώθουμε ότι πονάμε λιγότερο!

2η θεωρία: Movement Illusion

Αυτή η θεωρία στηρίζεται στο ότι αν έχεις το δέρμα για ώρα τεντωμένο μπορεί να “κοροϊδέψεις” τον εγκέφαλο στο να σκεφτεί ότι η άρθρωση κουνήθηκε (γι’ αυτό τέντωσε το δέρμα) και το πιο σημαντικό είναι ότι θα πιστέψει ότι κινήθηκε χωρίς πόνο. Οπότε, αν τεντώσουμε το δέρμα με την ταινία σε έναν πονεμένο ώμο, ο εγκέφαλος έχει την ψευδαίσθηση ότι το πονεμένο σημείο κουνήθηκε χωρίς πόνο. Όταν η άρθρωση κινηθεί στα αλήθεια, το μυαλό θα αντιγράψει το προηγούμενο αίσθημα οπότε πιθανότατα ο πόνος θα μειωθεί.

Οι μελέτες

Σε μια έρευνα, κάποιοι από τους αθλητές που πήραν μέρος, με πόνο στην άρθρωση του ώμου, είπαν πως αυξήθηκε το εύρος της κίνησης αλλά όχι ο πόνος. Σε άλλη μελέτη, με προβλήματα στον αυχένα, υπήρχαν 2 ομάδες: Μια δέθηκε με κανονική ταινία και μία με ψεύτικη (sham tape). Η ομάδα ελέγχου με την ψεύτικη ταινία, δεν είδε διαφορά, ενώ η άλλη ομάδα είδε μείωση πόνου καθώς και αύξηση του εύρους κίνησης της άρθρωσης. Η πιο ενδιαφέρουσα και πιο πρόσφατη μελέτη, έγινε στον αστράγαλο, για να εξετάσει αν η ταινία μειώνει την έλλειψη ισορροπίας που επέρχεται κατά την μεγάλη κούραση των μυών.

Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν καμία διαφορά στον έλεγχο της ισορροπίας όταν οι αρθρώσεις του αστραγάλου δεν ήταν κουρασμένοι, αλλά μετά από κούραση, η διαφορά ήταν αισθητή. Έτσι, οι ερευνητές κατέληξαν ότι η κούραση μειώνει την ισορροπία, εμποδίζοντας την φυσιολογική ροή αισθητήριων πληροφοριών προς την πολύ κουρασμένη περιοχή. Mε την ταινία όμως φαίνεται να διορθώνεται αυτό το έλλειμμα ελέγχου της ισορροπίας.

Άρα βασιζόμενοι στα παραπάνω, δένοντας μια άρθρωση με την εν λόγω ταινία, μάλλον καλό θα κάνει και σίγουρα όχι κακό. Όλοι οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι δεν κάνουν όλα τα tape παρά μόνο το kinesiotape… Τα συμπεράσματα δικά σας!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Μια εναλλακτική λύση αντί για αποχή από το γυμναστήριο

Μια εναλλακτική λύση αντί για αποχή από το γυμναστήριο

Άσκηση και σκλήρυνση κατά πλάκας

Άσκηση και σκλήρυνση κατά πλάκας

Σημάδια υπερπροπόνησης. Μήπως το παρακάνεις;

Σημάδια υπερπροπόνησης. Μήπως το παρακάνεις;


 

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο μηνιαίο newsletter του ensomati και λάβε προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά
για τους στόχους σου δωρεάν.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα