ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

Γυμναστική στο σπίτι

Γυμναστική στο σπίτι: Κάνοντας τη σωστή επιλογή εξοπλισμού

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η αγορά εξοπλισμού για γυμναστική στο σπίτι είναι είτε πάρα πολύ περίπλοκη ή υπερβολικά δαπανηρή. Έτσι, συχνά επενδύουν τα χρήματά τους, σε μια ετήσια συνδρομή σε γυμναστήριο και δεν συνειδητοποιούν ότι για το ίδιο ποσό χρημάτων (ή και λιγότερο) μπορούν να δημιουργήσουν ένα πολύ αποτελεσματικό μίνι γυμναστήριο στο σπίτι τους.

Για μια αποτελεσματική γυμναστική στο σπίτι, το μόνο που απαιτείται είναι ένα απλό πλάνο δράσης. Μην πέσετε στην παγίδα να αγοράσετε ένα τυχαίο όργανο γυμναστικής, μόνο επειδή το είδατε σε προσφορά. Αυτό το είδος της αγοράς οδηγεί σε ένα σπίτι γεμάτο με εξοπλισμό που στο τέλος, η μόνη χρήση που θα έχει είναι να γίνει κρεμάστρα για τα ρούχα σας. Αυτό συμβαίνει συχνά επειδή ο εξοπλισμός που αγοράσατε είναι είτε άχρηστος για τους στόχους που έχετε θέσει, είτε δεν συμβαδίζει με το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης.

Τι θα πρέπει να κατ’ αρχάς να σκεφτείτε

Για να αποφύγετε λοιπόν, ένα υπόγειο ή ένα δωμάτιο γεμάτο με ακριβό εξοπλισμό συλλογής σκόνης, καλό είναι πριν την αγορά, να κάνετε στον εαυτό σας τις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Ποιος είναι ο στόχος σας; Τι θέλετε να πετύχετε;
  • Πόσο συχνά πιστεύετε ότι θα χρησιμοποιήσετε τον εξοπλισμό;
  • Σε τι επίπεδο φυσικής κατάστασης περιμένετε να είστε σε σε 3, 6 ή 9 μήνες;
  • Μπορεί ο εξοπλισμός αυτός να ανταποκριθεί στις ανάγκες σας μετά από 3,6 ή 9 μήνες;
  • Μπορεί ο εξοπλισμός αυτός να σας προσφέρει αρκετές εναλλακτικές ασκήσεις;
  • Μήπως οι ασκήσεις που θα κάνετε με αυτόν τον εξοπλισμό θα καταντήσουν βαρετές μετά από λίγο διάστημα;
  • Και, φυσικά πόσο μπορείτε να αντέξετε οικονομικά.

Αφού έχετε απαντήσει σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις, τότε είστε έτοιμοι να κάνετε κάποιες αποφάσεις για την αγορά σας. Φυσικά, το πόσο μπορείτε να αντέξετε οικονομικά μπορεί να υπαγορεύσει το τι θα μπορείτε να αγοράσετε πραγματικά. Μην αποθαρρύνεστε όμως. Για τόσο λίγα όσο 100 ευρώ, μπορείτε να έχετε ένα πολύ αποτελεσματικό γυμναστήριο στο σπίτι. Ακόμα και με 35 ευρώ όμως, μπορείτε να δημιουργήσετε μια αποτελεσματική προπόνηση που θα τονώσει ολόκληρο το σώμα σας. Αρκεί να έχετε τη θέληση!

Επιλογές οικιακού εξοπλισμού

Ανεξάρτητα από το ποιοι είναι οι στόχοι της φυσικής σας κατάστασης, υπάρχει μια πληθώρα επιλογών για οικιακό εξοπλισμό. Για να τονώσετε ή να χτίσετε μυς μπορείτε να επιλέξετε από ελεύθερα βάρη, kettlebells, ιμάντες αντίστασης, και μονόζυγα μέχρι πάγκους και πολυόργανα. Για καρδιαγγειακές ασκήσεις μπορείτε να επιλέξετε από ένα απλό στεπ ή σχοινάκι μέχρι διαδρόμους και ελλειπτικά ποδήλατα. Γι’ αυτό τον λόγο, απαντώντας τις ερωτήσεις που αναφέρθηκαν προηγουμένως είναι πολύ σημαντικό.

Παρακάτω, σας έχουμε μερικές προτάσεις με βάση το κόστος και τις ανάγκες σας, σε συνδυασμό με τα οφέλη του κάθε εξοπλισμού άσκησης.

Εάν θέλετε να δημιουργήσετε ένα γυμναστήριο που θα σας παρέχει μια συνολική εκγύμναση με ασκήσεις δύναμης και καρδιαγγειακές ασκήσεις επίσης, εξετάστε τις παρακάτω προτάσεις:

  • Διάδρομος – Η καλύτερη επιλογή για εξοπλισμό καρδιαγγειακής άσκησης, επειδή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τρέξιμο, περπάτημα, ακόμη και για μερικές ασκήσεις ενδυνάμωσης ποδιών. Επιπλέον, οι προπονήσεις σας μπορούν να μεταβάλλονται συνεχώς με βάση την ταχύτητα και την κλίση, συμβαδίζοντας έτσι με το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης.
  • Σχοινάκι – Για όσους ο ηλεκτρικός διάδρομος τους κάθεται… βαρύς στο πορτοφόλι, ένα ταπεινό σχοινάκι κάνει μια χαρά τη δουλειά του και αντικαθιστά επάξια κάθε αερόβια άσκηση.
  • Πλήρης σετ αλτήρων από 5 έως 25 κιλά – Κατάλληλα για τόνωση, μέχρι ενδιάμεσες ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών, μέχρι χτίσιμο μυών. Λιγότερο ακριβά από ό,τι ειδικά πολυ-μηχανήματα, ενώ παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία και ποικιλία στις προπονήσεις.
  • Πάγκος γυμναστικής – Δύσκολα μια καρέκλα τραπεζαρίας ή ένας καναπές να αντικαταστήσει έναν πάγκο γυμναστικής. Απαραίτητος για όσους θέλουν να γυμναστούν με ελεύθερα βάρη καθώς παρέχει άνεση και ευελιξία σε μια πληθώρα ασκήσεων. Επιλέξτε έναν πάγκο με ανακλινόμενη πλάτη.
  • Μπάρα πόρτας για έλξεις – Απαραίτητη καθώς είναι το μόνο πράγμα που μπορείτε με ασφάλεια να κρεμάσετε το βάρος του σώματος στο σπίτι! Μπορεί να συνδυαστεί με ιμάντες ή λάστιχα για μια πληθώρα ασκήσεων.
  • Fitness Ball – Παρέχει πολλές επιλογές ασκήσεων για τόνωση και ενδυνάμωση, ενώ κάνει θαύματα σε συνδυασμό με ελεύθερα βάρη.
  • Λάστιχα και ιμάντες αντίστασης – Άλλη μια καλή επιλογή τόσο για τόνωση όσο και για μια εξτρά πρόκληση όταν συνδυαστούν με ελεύθερα βάρη.
  • Στεπ – Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για καρδιαγγειακές ασκήσεις όσο και για προπόνηση δύναμης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Τι είναι το αναερόβιο κατώφλι και γιατί θα πρέπει να το γνωρίζουμε

Τι είναι το αναερόβιο κατώφλι και γιατί θα πρέπει να το γνωρίζουμε

Split ή Full Body προπονήσεις; Ας αρχίσει η διαμάχη!

Split ή Full Body προπονήσεις; Ας αρχίσει η διαμάχη!

Πρώτη μέρα στο γυμναστήριο. Ένα καλό νέο ξεκίνημα

Πρώτη μέρα στο γυμναστήριο. Ένα καλό νέο ξεκίνημα


 

Tags: ,

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο μηνιαίο newsletter του ensomati και λάβε προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά
για τους στόχους σου δωρεάν.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα