ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

διαλογισμός

Διαλογισμός και σωματική διάπλαση

Ζούμε σε μια από τις πιο στρεσσογόνες περιόδους των τελευταίων δεκαετιών και αν είστε άτομο που στρεσάρετε εύκολα, έχετε προβλήματα ύπνου, είστε πάντα των άκρων (κάτι που οδηγεί αθλητικά άτομα συχνά σε υπερπροπόνηση), αν έχετε κατάθλιψη, υψηλή αρτηριακή πίεση, πονοκέφαλους, αν είστε συνέχεια αφηρημένος με αποτέλεσμα να έχετε συνεχή ατυχήματα τότε ο διαλογισμός είναι κάτι που αποδεδειγμένα μπορεί να σας βοηθήσει.

Εκατοντάδες κλινικές μελέτες σε ιατρικά και επιστημονικά τμήματα πολλές φορές στα πιο αξιοσέβαστα πανεπιστήμια του κόσμου έχουν αποδείξει τα οφέλη του διαλογισμού στην υγεία μας.

O διαλογισμός και τα επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη του
  • Χαμηλώνει την αρτηριακή πίεση
  • Μειώνει το ψυχολογικό στρες
  • Μας κάνει πιο δημιουργικούς
  • Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας συστήματα
  • Μειώνει τον σωματικό πόνο
  • Αναπτύσσει την ικανότητα μας να αντιδράμε πιο ψύχραιμα σε καθημερινά θέματα
  • Μειώνει την συγκέντρωση του σακχάρου στο αίμα των διαβητικών
  • Αυξάνει την αυτοσυγκέντρωση
  • Καθιστά πιο εύκολη την απαλλαγή κακών συνηθειών /εθισμών όπως του καπνίσματος.
  • Καθυστέρει την γήρανση

Το 2011 το ιατρικό πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης χρησιμοποιώντας μαγνητικούς τομογράφους μελέτησε τον εγκέφαλο 16 ατόμων τα οποία άρχισαν να διαλογίζονται 30 λεπτά ημερησίως για ένα διάστημα 56 ημερών. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά καθώς παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της φαίας ουσία του εγκεφάλου (ουσία που μεταξύ άλλων έχει άμεση σχέση με την μνήμη, γνωστικές ικανότητες και τον χωρικό προσανατολισμό).

Bodybuilding και διαλογισμός

Πολλοί διάσημοι bodybuilder (αλλά και διάσημοι αθλητές σε άλλα αθλήματα) ανά καιρούς υποστηρίξει την σημασία του διαλογισμού. Ο Frank Zane είναι ασκούμενος Βουδιστής από τα 14 του ,ο Peter Lindsay επίσης ασκούμενος βουδιστής (Αυστραλός πρωταθλητής Bodybuilding) και ο Αρνολτ Σβαρτζενεγκερ έλεγε ότι οραματιζόταν τους δικέφαλούς του σαν δυο μεγάλα βουνά όταν τους γύμναζε που μπορούμε επίσης να πούμε ότι είναι ένα είδος διαλογισμού.

Αυτοσυγκέντρωση

Όσοι ασχολούνται χρόνια με τα βάρη σίγουρα γνωρίζουν πως η αυτοσυγκέντρωση είναι απαραίτητο στοιχείο μιας αποδοτικής προπόνησης και απαραίτητη για να ξεπεράσουμε τα όρια μας κάθε φορά που φτάνουμε σε ένα πλατό. Αναμφισβήτητα ο καλύτερος τρόπος να βελτιώσει κάποιος την ικανότητα του να αυτοσυγκεντρώνεται είναι ο διαλογισμός.

Αποκατάσταση

Όταν βρισκόμαστε σε μια κατάσταση μόνιμου στρες/κατάθλιψης το σώμα μας παράγει μεγάλες ποσότητες κορτιζόλης η οποία κάνει συνεχώς το σώμα μας καταβολικό μειώνοντας την έκκριση αναβολικών ορμονών που χτίζουν τους μύες μας και καθυστερώντας την μυϊκή μας αποκατάσταση με αποτέλεσμα να πηγαίνουμε συνεχώς για προπόνηση κουρασμένοι και χωρίς να έχουμε αναπληρώσει πλήρως .

Μάθημα διαλογισμού για αρχάριους

Μην ανησυχείτε δεν χρειάζεται ούτε να αλλάξετε θρησκεία (άλλωστε ο Βουδισμός από τον οποίο ξεκίνησε ο διαλογισμός δεν είναι θρησκεία για όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν) για να διαλογιστείτε ούτε είναι απαραίτητο να ανεβείτε σε μια απόμερη βουνοκορφή και να ψέλνετε ‘’ομμμμμ’’… Το μόνο που χρειάζεστε είναι προσωπικός χώρος με ησυχία. Η Θιβετιανή λέξη που χρησιμοποιείται για τον διαλογισμό ‘’Γκόμ’’ σημαίνει ‘εξοικειώνομαι’’ εννοώντας πως πρέπει απλά να εξοικειωθούμε με την φύση του μυαλού μας και να ελέγχουμε εμείς αυτήν και όχι το αντίστροφο, κάτι που βέβαια αποτελεί σταδιακή εξέλιξη και δεν γίνεται σίγουρα από την μια μέρα στη άλλη.

  • Καθίστε στο πάτωμα σε μια άνετη στάση, με την σπονδυλική σας στήλη ίσια για μην παρεμποδίζεται η αναπνευστική σας οδό, τα χέρια σας χαλαρά μπορούν να ξεκουράζονται πάνω στα γόνατα σας ή όπως σας βολεύει καλύτερα και χαλαρώστε σιγά σιγά απλά παρατηρώντας την αναπνοή σας.
  • Αναπνεύστε από την μύτη και κρατήστε τα μάτια σας ανοιχτά εστιάζοντας σε κάτι ουδέτερο (όπως το πάτωμα ή το χαλί κτλ)
  • Μετά από 2-3 λεπτά συνειδητής αναπνοής αρχίστε να παρατηρείτε τις σκέψεις σας. Μην τις αφήνετε να σας παρασύρουν αλλά παρατηρήστε τις συνειδητά, αντικειμενικά και χωρίς προκατάληψη σαν να είστε ‘’εξωτερικός παρατηρητής’’ του ίδιου σας του εαυτού.
  • Πολλές φορές θα αφαιρείστε και θα χάνετε την συγκέντρωση σας αλλά μην αφήνετε κάτι τέτοιο να σας πτοεί καθώς είναι απόλυτα φυσιολογικό. Το γεγονός ότι απλά προσπαθείτε να διαλογιστείτε από μόνο του αρκεί σε έναν αρχάριο!

Σιγά σιγά ο ρυθμός των σκέψεων που περνάει από το μυαλό σας θα γίνει πιο αργός και ανάμεσα σε κάθε σκέψη θα υπάρχει ένα ‘’κενό’’ το οποίο με τον καιρό θα μεγαλώνει σταδιακά προσφέροντας σας ψυχική γαλήνη. Μετά από κάθε εξάσκηση θα παρατηρείστε πως η ικανότητα σας να αυτοσυγκεντρώνεστε χωρίς να αποσπάστε από ανούσιες σκέψεις θα μεγαλώνει όλο και πιο πολύ.

Ένα κλασικό λάθος που κάνουν οι περισσότεροι που ξεκινάν τον διαλογισμό είναι να μπλοκάρουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους απότομα καταπιέζοντας τον εαυτό τους να μην σκέπτεται, κάτι που μπορεί να έχει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σκοπός του διαλογισμού είναι να παρατηρείτε τις σκέψεις μέχρι να υποχωρήσουν από μόνες τους.
Ξεκινήστε με 10 λεπτά διαλογισμού την ημέρα και προσθέστε 5 λεπτά ανά εβδομάδα. Από κει και πέρα η ιδανική ώρα διαλογισμού εξαρτάται από άτομο σε άτομο, 30 λεπτά ημερησίως όμως αρκούν για να αλλάξουν την ζωή σας ριζικά!

Συνηθισμένα προβλήματα

Ένα από τα πιο κοινά προβλήματα στον διαλογισμό είναι να σας παίρνει ο ύπνος κάτι που συνήθως σημαίνει πως δεν ξεκουράζεστε ποσοτικά ή/και ποιοτικά το βράδυ. Προσπαθήστε να κοιμάστε το λιγότερο 7 ώρες κάθε βράδυ και ιδανικά ανάμεσα στις 22:00 με 07:00 το πρωί ( http://ensomati.gr/item/swstos-ypnos.html ). Επίσης επειδή όλοι μας βιώνουμε μια καμπή της ενέργειας μας καθημερινά συνήθως γύρω στις 14:00 με 16:00 αποφεύγετε να διαλογίζεστε τέτοιες ώρες, αντίθετα προσπαθήστε να διαλογίζεστε τις ώρες της ημέρας που νιώθετε πιο ‘’φρέσκοι’’!


Πηγές
• Secrets of Meditation από τον Davidji
• The Joy of Living: Unlocking the Secret and Science of Happiness από τον Yongey Mingyur Rinpoch
• http://www.anandapaloalto.org/joy/BenefitsOfMeditation.html

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Η ψευδαίσθηση που προκαλεί το ποσοστό σωματικού λίπους

Η ψευδαίσθηση που προκαλεί το ποσοστό σωματικού λίπους

Σανίδα: Η πιο υποτιμημένη άσκηση για κοιλιακούς

Σανίδα: Η πιο υποτιμημένη άσκηση για κοιλιακούς

Γυμναστική στο σπίτι: Κάνοντας τη σωστή επιλογή εξοπλισμού

Γυμναστική στο σπίτι: Κάνοντας τη σωστή επιλογή εξοπλισμού


 

Tags: ,

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο μηνιαίο newsletter του ensomati και λάβε προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά
για τους στόχους σου δωρεάν.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα