ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμβουλές προπόνησης με βάρη, αερόβιας προπόνησης και άρθρα για πρόληψη και αθλητική αποκατάσταση

Δύναμη

Πως ορίζεται η δύναμη και ποιές είναι οι μορφές της

«Πόσα σηκώνεις στον πάγκο;» Ίσως είναι η πιο συχνή ερώτηση που σας κάνει κάποιος για να καταλάβει μονομιάς το φυσικό σας επίπεδο. Και δεν έχει άδικο, καθώς οι πιέσεις πάγκου θεωρείται από πολλούς το στάνταρτ μέτρησης της δύναμης κάποιου… Αλλά όχι και το μοναδικό. Ας δώσουμε όμως, πρώτα έναν γενικό ορισμό για αυτή την μαγική λέξη που λέγεται δύναμη.

Δύναμη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να επενεργεί σε εξωτερικές δυνάμεις ή στο ίδιο το βάρος του σώματός του, μέσω της μυικής του δραστηριότητας (π.χ. να τις υπερνικά ή να αντιστέκεται)

Υπάρχουν πολλές μορφές δύναμης, όμως οι βασικές τρεις είναι οι παρακάτω που θα αναλύσουμε: 1) Αντοχή στην δύναμη, 2) Μέγιστη δύναμη, 3)Ταχυδύναμη και είναι μια τέταρτη η Γενική δύναμη λεγόμενη και ως fitness. Ας δούμε κάθε μία τι είναι και ποια η λειτουργία της.

  • Αντοχή στην δύναμη: Είναι η ικανότητα του οργανισμού και του σώματος να αντιστέκεται στην κούραση που προέρχεται απο κινητικές δραστηριότητες μακράς διάρκειας και απαιτούν σχετικά υψηλό ποσοστό δύναμης (πάνω απο 30% της μέγιστης δύναμης).
  • Μέγιστη δύναμη: Είναι η μέγιστη τιμή δύναμης που μπορεί να ασκήσει το νευρομυικό σύστημα ενός ανθρώπου σε μέγιστες με την θέλησή του συστολές.
  • Ταχυδύναμη: Είναι η ικανότητα επίτευξης όσο το δυνατόν πιο υψηλής τιμής δύναμης στο διαθέσιμο χρόνο (>250 msec) καθώς επίσης και η μεταφορά δύναμης σε ένα όργανο χωρίς χρονικό περιορισμό.
  • Γενικη δύναμη (fitness): Σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας fitness είναι η ικανότητα εκτέλεσης μυικού έργου σε ικανοποιητικό βαθμό. Χαρακτηρίζεται γενικά η ικανότητα του ατόμου να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Στην κατεύθυνση αυτή το fitness περιλαμβάνει όλες τις διαστάσεις της προσωπικότητας και τα πεδία δραστηριοποίησης του ατόμου.
Σχέση μεταξύ των εννοιών «φυσική κατάσταση» και «fitness»

Στην σχετική βιβλιογραφία δεν υπάρχουν αναφορές για την σχέση των 2 εννοιών. Στην ελληνική ορολογία η γενική φυσική κατάσταση με την ευρεία έννοιά της είναι συνώνυμη με το fitness (Physical fitness: γενική φυσική κατάσταση, Athletic fitness: ειδική φυσική κατάσταση)

Μέθοδοι ανάπτυξης της κάθε μορφής δύναμης

Αντοχή στην δύναμη

  • Κυκλική προπόνηση: α) Διαλειμματική, β) Διάρκειας
  • Προπόνηση σε σταθμούς και ενότητες: α) Χαμηλών εντάσεων, β) Υψηλών εντάσεων

Μέγιστη δύναμη

  • Μέθοδος υπερτροφίας
  • Μέθοδος ενδομυικού συντονισμού
  • Μέθοδος μέγιστης δύναμης με έμφαση στην ταχύτητα εκτέλεσης
  • Πυραμιδική μέθοδος

Ταχυδύναμη

  • Μέθοδος των εκρηκτικά εκτελούμενων επαναλήψεων
  • Πλειομετρική μέθοδος (αντιδραστική -κρουστική)

Γενική δύναμη

  • Μέθοδός υπερτροφίας (ενδομυικός συντονισμός)
  • Μέθοδος αντοχής στην δύναμη
  • Μέθοδος ταχυδύναμης (ισχύος)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Ποια είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για τρέξιμο;

Ποια είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για τρέξιμο;

Άσκηση και εγκυμοσύνη. Ναι ή όχι;

Άσκηση και εγκυμοσύνη. Ναι ή όχι;

Stomach vacuums. O κρυφός ήρωας των ασκήσεων για κοιλιακούς

Stomach vacuums. O κρυφός ήρωας των ασκήσεων για κοιλιακούς


 

Tags:

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο μηνιαίο newsletter του ensomati και λάβε προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά
για τους στόχους σου δωρεάν.


Copyright © 2012-2017 EnSomati - Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα