Πως ορίζεται η μυική δύναμη και ποιές είναι οι μορφές της

Ας δώσουμε έναν γενικό ορισμό για αυτή την μαγική λέξη που λέγεται δύναμη και ας δούμε τους τρόπους ανάπτυξης κάθε είδους αυτής
μυική δύναμη

«Πόσα σηκώνεις στον πάγκο;» Ίσως είναι η πιο συχνή ερώτηση που σας κάνει κάποιος για να καταλάβει μονομιάς το φυσικό σας επίπεδο. Και δεν έχει άδικο, καθώς οι πιέσεις πάγκου θεωρείται από πολλούς το στάνταρτ μέτρησης της δύναμης κάποιου… Αλλά όχι και το μοναδικό. Ας δώσουμε όμως, πρώτα έναν γενικό ορισμό για αυτές τις μαγικές λέξεις που λέγονται μυική δύναμη.

Μυική δύναμη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να επενεργεί σε εξωτερικές δυνάμεις ή στο ίδιο το βάρος του σώματός του, μέσω της μυικής του δραστηριότητας (π.χ. να τις υπερνικά ή να αντιστέκεται)

Υπάρχουν πολλές μορφές μυικής δύναμης, όμως οι βασικές τρεις είναι οι παρακάτω που θα αναλύσουμε: 1) Αντοχή στην δύναμη, 2) Μέγιστη δύναμη, 3) Ταχυδύναμη και είναι μια τέταρτη η Γενική δύναμη λεγόμενη και ως fitness. Ας δούμε κάθε μία τι είναι και ποια η λειτουργία της.

  • Αντοχή στην δύναμη: Είναι η ικανότητα του οργανισμού και του σώματος να αντιστέκεται στην κούραση που προέρχεται απο κινητικές δραστηριότητες μακράς διάρκειας και απαιτούν σχετικά υψηλό ποσοστό δύναμης (πάνω απο 30% της μέγιστης δύναμης).
  • Μέγιστη δύναμη: Είναι η μέγιστη τιμή δύναμης που μπορεί να ασκήσει το νευρομυικό σύστημα ενός ανθρώπου σε μέγιστες με την θέλησή του συστολές.
  • Ταχυδύναμη: Είναι η ικανότητα επίτευξης όσο το δυνατόν πιο υψηλής τιμής δύναμης στο διαθέσιμο χρόνο (>250 msec) καθώς επίσης και η μεταφορά δύναμης σε ένα όργανο χωρίς χρονικό περιορισμό.
  • Γενικη δύναμη (fitness): Σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας fitness είναι η ικανότητα εκτέλεσης μυικού έργου σε ικανοποιητικό βαθμό. Χαρακτηρίζεται γενικά η ικανότητα του ατόμου να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Στην κατεύθυνση αυτή το fitness περιλαμβάνει όλες τις διαστάσεις της προσωπικότητας και τα πεδία δραστηριοποίησης του ατόμου.

Διάβασε επίσης: Δύναμη ή όγκος; Ποια είναι η διαφορά και τι είναι καλύτερο;

Σχέση μεταξύ των εννοιών «φυσική κατάσταση» και «fitness»

Στην σχετική βιβλιογραφία δεν υπάρχουν αναφορές για την σχέση των 2 εννοιών. Στην ελληνική ορολογία η γενική φυσική κατάσταση με την ευρεία έννοιά της είναι συνώνυμη με το fitness (Physical fitness: γενική φυσική κατάσταση, Athletic fitness: ειδική φυσική κατάσταση)

Μέθοδοι ανάπτυξης της κάθε μορφής δύναμης

Αντοχή στην δύναμη

  • Κυκλική προπόνηση: α) Διαλειμματική, β) Διάρκειας
  • Προπόνηση σε σταθμούς και ενότητες: α) Χαμηλών εντάσεων, β) Υψηλών εντάσεων

Μέγιστη δύναμη

  • Μέθοδος υπερτροφίας
  • Μέθοδος ενδομυικού συντονισμού
  • Μέθοδος μέγιστης δύναμης με έμφαση στην ταχύτητα εκτέλεσης
  • Πυραμιδική μέθοδος

Ταχυδύναμη

  • Μέθοδος των εκρηκτικά εκτελούμενων επαναλήψεων
  • Πλειομετρική μέθοδος (αντιδραστική -κρουστική)

Γενική δύναμη

  • Μέθοδός υπερτροφίας (ενδομυικός συντονισμός)
  • Μέθοδος αντοχής στην δύναμη
  • Μέθοδος ταχυδύναμης (ισχύος)

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ

EnSomati Fitpro

Η προπόνησή σου στο επόμενο επίπεδο

Κατέβασε προγράμματα γυμναστικής σχεδιασμένα για τους δικούς σου στόχους. Γυμνάσου με πρόγραμμα. Γυμνάσου σωστά.


μάθε πως να χάσεις βάρος

Μάθε πως να χάσεις βάρος

Σωστά και εύκολα

μάθε πως να χάσεις βάρος

Μάθε πως να χάσεις βάρος

Σωστά και εύκολα


ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ


EnSomati Mealpro
EnSomati Mealpro

Προγράμματα διατροφής για απώλεια βάρους ή χτίσιμο μυικής μάζας, ειδικά σχεδιασμένα για αθλητική απόδοση, υγεία και ευεξία.

Κάνε το επόμενο βήμα στη γυμναστική σου

Ξεκίνα να γυμνάζεσαι σωστά με ένα πρόγραμμα ειδικά για σένα

Όλα τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να χτίσεις το σώμα που θες

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο εβδομαδιαίο newsletter του EnSomati και λάβε δωρεάν προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά για τους στόχους σου.



Copyright © 2012-2021 EnSomati - Όλα τα νομικά δικαιώματα κατοχυρωμένα. Οι εικονογραφήσεις σε αυτό το site αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της EnSomati. Συμβουλευτείτε πάντα τον προσωπικό σας ιατρό πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής ή διατροφής. Το περιεχόμενο σε αυτόν τον ιστότοπο προορίζεται αποκλειστικά για ενημερωτικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως ιατρική συμβουλή ή ως αντικατάσταση ενός εξειδικευμένου επαγγελματία υγείας.