Βαθύ κάθισμα με το ένα πόδι – Split Squat

Βαθύ κάθισμα με το ένα πόδι – Split Squat

Split Squat

Είδος άσκησης: Σύνθετη, πολυαρθρική
Κύρια μυική ομάδα: Τετρακέφαλος μηριαίος, μείζων γλουτιαίος
Εξοπλισμός: Ελεύθερα βάρη, αλτήρες
Επίπεδο δυσκολίας: Μέτριο

  • Σταθείτε μπροστά από έναν οριζόντιο πάγκο με δυο βαράκια στα χέρια με τα πόδια στο άνοιγμα των ώμων.
  • Ακουμπήστε το πέλμα του ενός ποδιού πίσω στον πάγκο και κοιτάξτε ευθεία μπροστά. Αυτή είναι η αρχική σας θέση.
  • Εισπνεύστε και χαμηλώστε τον κορμό σε ευθεία, κάθετα με το πάτωμα.
  • Συνεχίστε μέχρι το γόνατο του πίσω ποδιού μόλις ακουμπήσει το πάτωμα.
  • Παύση για 1 δευτ. Εκπνεύστε και σηκωθείτε στην αρχική σας θέση.
  • Επαναλάβατε ένα σετ με το ένα πόδι και έπειτα αλλάξτε.

Προσοχή, σε καμία περίπτωση το προβαλλόμενο γόνατο δεν θα πρέπει να έρχεται πιο μπροστά από τις μύτες των δαχτύλων σας. Κρατήστε τον κορμό σε ευθεία στάση, χωρίς να γέρνετε. Τα split squat είναι μια επίσης πολύ καλή άσκηση για τους γλουτούς για όσους/ες έχουν πρόβλημα εκτέλεσης των κανονικών squat.

Σημειώσεις για τον τετρακέφαλο μηριαίο

Ο τετρακέφαλος μηριαίος είναι ο μεγαλύτερος μυς του μηρού και του ποδιού σε σύνολο. Συμβάλει στην κάμψη του ισχίου, στην έκταση του ποδιού και την σταθεροποίηση του γοντάτου. Επιπλέον, ο τετρακέφαλος είναι από τους πιο δυνατούς μύες στο σώμα μας, ικανός να σηκώσει έως και 2 φορές το βάρος ενός φυσιολογικού ανθρώπου.

Όντας μια από τις μεγαλύτερες μυικές ομάδες, αυτό σημαίνει ότι η εκγύμνασή του μηριαίου τετρακέφαλου αντλεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας από τον οργανισμό. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που αποθαρρύνουν τον ασκούμενο να γυμνάσει αυτή την μυική ομάδα τακτικά και αποδοτικά. Ωστόσο, η εκγύμναση των τετρακέφαλων συμβάλει τα μέγιστα στον μεταβολικό ρυθμό και συνεπώς στο κάψιμο περισσότερων θερμίδων.

Άλλα σημαντικά οφέλη της τακτικής εκγύμνασης των μυών των ποδιών περιλαμβάνουν την συνολική ανάπτυξη των μυών του υπόλοιπου σώματος με την απελευθέρωση μεγάλων ποσοτήτων της πολύτιμης αυξητικής ορμόνης. Επίσης, δυναμώνουν οι συνδέσμοι στα γόνατα και τους γοφούς κάνοντάς σας λιγότερο επιρρεπείς σε τραυματισμούς. Αλλά και βελτιώνεται η συνολική αερόβια ικανότητα του ασκούμενου, όπως και αθλητική απόδοση σε ανθρώπους όλων των αθλημάτων.

Σαν ένα έξτρα μπόνους σκεφτείτε τους τετρακέφαλούς σας ως τα «ένσημα» που κόβετε για τη «σύνταξή» σας. Όσο περισσότερο τους γυμνάζετε, τόσο ποιοτικότερη θα καταστεί η ζωή σας στο μέλλον.


ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Καθιστές κάμψεις δικέφαλων μηριαίων στο όργανο

Καθιστές κάμψεις μηριαίων δικέφαλων στο όργανο

Όρθιες άρσεις γαστροκνημίων με μπάρα

Όρθιες άρσεις γαστροκνημίων με μπάρα

Κάμψεις μηριαίων δικεφάλων με αλτήρα

Κάμψεις μηριαίων δικεφάλων με αλτήρα

Προβολές με μπάρα

Προβολές με μπάρα

Πλαϊνές κάμψεις κορμού με αλτήρα

Πλαϊνές κάμψεις κορμού με αλτήρα

follow ensomati
follow ensomati @ instagram
Όλα τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να χτίσεις το σώμα που θες

Χτίσε μύες. Χάσε βάρος.

Εγγράψου στο εβδομαδιαίο newsletter του EnSomati και λάβε δωρεάν προγράμματα και συμβουλές προπόνησης ειδικά για τους στόχους σου.



Copyright © 2012-2021 EnSomati - Όλα τα νομικά δικαιώματα κατοχυρωμένα. Οι εικονογραφήσεις σε αυτό το site αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της EnSomati. Συμβουλευτείτε πάντα τον προσωπικό σας ιατρό πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής ή διατροφής. Το περιεχόμενο σε αυτόν τον ιστότοπο προορίζεται αποκλειστικά για ενημερωτικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως ιατρική συμβουλή ή ως αντικατάσταση ενός εξειδικευμένου επαγγελματία υγείας.